Skocz do zawartości

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu


Gość ako

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, creatinfreak napisał(a):

W star wars czy teraz indianie nie można 

Dać obowiązkowy rt, żeby zmusić ludzi do kupowania kart nvidii. Jensen geniusz

Opublikowano

Czy nam się podoba czy nie tak wygląda przyszłość grafiki. To samo było za czasów pierwszych kart nvidi z T&L czy potem z obsługą shaderów. Ale pisanie że po co to RT to przejaw ignorancji. Oczywiście wolałbym aby wprowadzali to wtedy jak hardware będzie gotowy a do tego bardziej dopracowane gry, ciekawsze pomysły itd ale co poradzisz. Tak naprawdę to zawsze można będzie iść dalej z nowościami - więcej odbić światła i tego typu ficzery. 

Opublikowano
18 minut temu, Czoperrr napisał(a):

Cooooo? Nie można wyłączyć? A co z użytkownikami Radeonów? Będą grać w 20 fps?


To nie jest aż tak obciążający RT. 
 

Fakt RT to jest przyszłość jak shadery kiedyś które zastąpiły średnio udane T&L. Ale czy na tej generacji? Wątpię. 

Opublikowano

Jak gra jest multiplatformą która musi też działać na Series S to nie przejmował bym się wymuszonym RT bo to może być mniej obciążający efekt (AO czy GI w stylu Lumena) a nie odbicia o path tracingu nie mówiąc. Z resztą to nie czasy Crysisa 1 gdzie dev mógł sobie pozwolić na olanie 80% rynku dla ładnej graficzki bo koszty produkcji AAA są za wysokie na takie akcje.

A co do samego RT to za parę lat to będzie standard bo mocno przyspiesza produkcję gier (tak jak zautomatyzowane LODy czy teraz Nanite) tylko wiążę się to ze zwiększonymi wymaganiami więc dopiero w połowie przyszłej generacji będzie w powszechnym użyciu. Gorzej jeśli teraz jest pakowany nie tam gdzie trzeba własnie po to żeby zaoszczędzić czas/pieniądze kosząc mocno wydajność a następnie polegając na upscalerach/frame generation z za niskiej rozdzielczości/klatkarzu bazowego.

Opublikowano
8 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Dobra - pytanie dla zasięgów: znajdzie się jakiś odważny na zakup Battlemage'a od Intela? :) Korzystał ktoś z tych kart?


Najmocniejsza karta to pewnie będzie poziom 4060 TI tyle ,że w dobrej cenie i zapasem pamięci. Raczej wiele osób ten poziom z tego forum nie interesuje. 

  • This 1
Opublikowano
56 minut temu, Ukukuki napisał(a):


Najmocniejsza karta to pewnie będzie poziom 4060 TI tyle ,że w dobrej cenie i zapasem pamięci. Raczej wiele osób ten poziom z tego forum nie interesuje. 

Przecież to idealna karta dla Wezyra, który trolluje swoim potężnym 3060 Ti xd

Opublikowano
3 godziny temu, mozi napisał(a):

Czy nam się podoba czy nie tak wygląda przyszłość grafiki. To samo było za czasów pierwszych kart nvidi z T&L czy potem z obsługą shaderów. Ale pisanie że po co to RT to przejaw ignorancji. Oczywiście wolałbym aby wprowadzali to wtedy jak hardware będzie gotowy a do tego bardziej dopracowane gry, ciekawsze pomysły itd ale co poradzisz. Tak naprawdę to zawsze można będzie iść dalej z nowościami - więcej odbić światła i tego typu ficzery. 

Dużo ludzi nie lubi rt i słusznie bo w większości gier różnica jest tak mała, że nie jest to żadnym wypadku warte poświęconych klatek. Sama technologia jest super ale jest to dobrze zaimplementowane w 3 grach na krzyż.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

https://www.purepc.pl/nvidia-geforce-rtx-5070-ti-poznalismy-nowe-szczegoly-specyfikacji-karty-graficznej-blackwell

 

Jeśli plotki się potwierdzą to ta 5080 wygląda co raz mniej sensownie a w to celowałem xd Mam na kartę przygotowane 6500, jak 5090 będzie kosztować 8000-9000 zł to nie ma sensu kupować za ~6000 zł RTX5080 tylko dołożyć. 

Opublikowano

Wiem że jestem bardzo late to the party, ale dopiero zacząłem testować DLSS

 

G81JteI.jpeg

 

w Space Marine 2 natywnie mam jakieś 45-55 fps, po włączeniu DLSS płynność mam 100-120fps, przy w zasadzie niezauważalnym dropie w grafice. Dla mnie to jest jakaś czarna magia co się tu dzieje.

 

Z kolei testowałem też Helldivers 2, tam też jest upscaler ale nie DLSS, bodajże FSR? poprawcie jeśli się mylę, ale jak ustawiam jakiś tryb płynności to drop w rozdzielczości jest ewidentny i czuje się jakbym grał na konsoli. DLSS natomiast jest niezauważalny.

Opublikowano

@MaZZeo no tak to wygląda, dlss to sprzętowe rozwiązanie używające hardware nvidii i dlatego to tak dobrze działa. Nie idealnie ale najlpiejej na rynku. Wszystko zależy od bazowej rozdziałki bo jak ustawisz dlss na jakość przy wyjsciowej 4k to masz 1440p ale jak dasz performance to leci to juz z 1080p więc dużo zależy od trybu. FSR ma duże problemy w ruchu i co ważne bazuje na rozwiązaniu softwareowym. Na statycznych obrazach może to wyglądać ok ale w ruchu to jest lipa wg mnie (chociaż tutaj nie mam doświadczenia bo zawsze używam dlss). 

Poniżej tabelka z info odnośnie rozdziałek:

image.png.9a0d88c0c5e93807393586ab171fd9f2.png

Opublikowano
W dniu 15.12.2024 o 08:36, Ukukuki napisał(a):

https://www.purepc.pl/nvidia-geforce-rtx-5070-ti-poznalismy-nowe-szczegoly-specyfikacji-karty-graficznej-blackwell

 

Jeśli plotki się potwierdzą to ta 5080 wygląda co raz mniej sensownie a w to celowałem xd Mam na kartę przygotowane 6500, jak 5090 będzie kosztować 8000-9000 zł to nie ma sensu kupować za ~6000 zł RTX5080 tylko dołożyć. 

Pamiętaj

 

image.png.9300665225696c5cde3926abb4b12514.png

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...