tjery 1 270 Opublikowano 25 kwietnia 2022 Opublikowano 25 kwietnia 2022 4 minuty temu, GearsUp napisał: Samo to, że na PC trzeba ściągać i uruchamiać jakiś zjebany RDR2_RuntimeDLSSPatcher.exe aby podmieniał dzialanie DLSS to już jest tragedia i podobno trzeba to robić za każdym razem w przypadku włączenia gry. Niweluje on efekt wyostrzenia i zbliża obraz do bliskiego natywnemu ale to nie jest natywne 4k takie jak na XSX Jesteś takim fanem Digital Foundry to powinieneś widzieć ich wielokrotne porównania, gdzie gra skalowana z niższej rozdzielczości przez DLSS wygląda lepiej i ostrzej od natywnej rozdziałki na konsolach, puść sobie np. materiał z porównaniem Doom Eternal. Dobra EOT, na PC jest gówno, konsole gurom. Cytuj
GearsUp 299 Opublikowano 25 kwietnia 2022 Opublikowano 25 kwietnia 2022 4 minuty temu, tjery napisał: Jesteś takim fanem Digital Foundry to powinieneś widzieć ich wielokrotne porównania, gdzie gra skalowana z niższej rozdzielczości przez DLSS wygląda lepiej i ostrzej od natywnej rozdziałki na konsolach, puść sobie np. materiał z porównaniem Doom Eternal. Dobra EOT, na PC jest gówno, konsole gurom. Po prostu nie lubię DLSS i każdy kto jest takim detalistą jak ty powinien wiedzieć, że obraz natywny jest bliższy realizmowi niż zbytnio wyostrzony. A suwakiem nie ustawisz takiego samego jak natywny. No i DLSS in motion to kupa. 2 Cytuj
tjery 1 270 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 9 minut temu, GearsUp napisał: Po prostu nie lubię DLSS i każdy kto jest takim detalistą jak ty powinien wiedzieć, że obraz natywny jest bliższy realizmowi niż zbytnio wyostrzony. A suwakiem nie ustawisz takiego samego jak natywny. No i DLSS in motion to kupa. Ty nie wiesz co to w ogóle jest DLSS, ta technologia nie ma nic wspólnego z wyostrzaniem. To o czym nieudolnie piszesz, bo gdzieś przeczytałeś (ale niewiele zrozumiałeś) to zwykły postprocesowy efekt i tyle, jak ktoś używa DLSS w niższych rozdzielczościach może się komuś przydać. DLSS nie ma żadnych suwaków. No kupa, która zjada natywny obraz z konsoli. Dobra, serio, bo znowu dałem się złapać, idź wylewaj swoje gorzkie żale na temat PC komu innemu, bo pojęcie o PC masz żadne, coś zobaczysz na YT, coś tam przeczytasz, a i tak na koniec uja wiesz. Cytuj
GearsUp 299 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 (edytowane) 2 godziny temu, tjery napisał: Ty nie wiesz co to w ogóle jest DLSS, ta technologia nie ma nic wspólnego z wyostrzaniem. DLSS nienaturalnie wyostrza obraz. Ta ostrość wyglądająca jak aliasing. Ugh. 2 godziny temu, tjery napisał: DLSS nie ma żadnych suwaków. Oh rly? Z mojej strony EOT bo zaczynacie mi obrzydzać granie Pecetowe swoim fanatycznym spojrzeniem Edytowane 26 kwietnia 2022 przez GearsUp 1 Cytuj
tjery 1 270 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 (edytowane) 23 minuty temu, GearsUp napisał: DLSS nienaturalnie wyostrza obraz. Ten aliasing Ugh. Oh rly? Z mojej strony EOT bo zaczynacie mi obrzydzać granie Pecetowe swoim fanatycznym spojrzeniem Po raz kolejny Ci wyjaśniam, że to czego się uczepiłeś to zwykły filtr ostrości, postproces, który można wyłączyć, ale widzę, że ta informacja jest dla Twojej głowy nie do okiełznania. Weź najpierw poczytaj co to jest DLSS, bo tak jak już wcześniej pisałem, coś tam Ci się w tej głowie kołacze, jakieś skriny, jakieś filmiki, jakieś artykuły, ale nie masz pojęcia o czym piszesz i co wklejasz. Edytowane 26 kwietnia 2022 przez tjery Cytuj
GearsUp 299 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 2 minuty temu, tjery napisał: Weź najpierw poczytaj co to jest DLSS, bo tak jak już wcześniej pisałem, coś tam Ci się w tej głowie kołacze, jakieś skriny, jakieś filmiki, jakieś artykuły, ale nie masz pojęcia o czym piszesz i co wklejasz. Dokształcam cię bo z twojej strony tylko puste słowa. DLSS robi taki oversharpened obrazu do tego stopnia, że wygląda to właśnie jak jakiś tragiczny aliasing. Okropny efekt przy zoomie. Między innymi dlatego dodali suwak aby sobie to niwelować ale efektu natywnego nie da się w ten sposób osiągnąć. Nie dziękuj. 1 Cytuj
tjery 1 270 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 4 minuty temu, GearsUp napisał: Dokształcam cię bo z twojej strony tylko puste słowa. DLSS robi taki oversharpened obrazu do tego stopnia, że wygląda to właśnie jak jakiś tragiczny aliasing. Okropny efekt przy zoomie. Między innymi dlatego dodali suwak aby sobie to niwelować ale efektu natywnego nie da się w ten sposób osiągnąć. Nie dziękuj. To może Ci to rozpiszę, żebyś mógł to pojąć: DLSS to jest technologia maszynowego upscalowania obrazu. Zrozumiałeś? To lecimy dalej. DLSS ma w pliku dll różne opcje, w tym Autoexposure i Autosharpening, które są postefektami nakładanymi na obraz. Można je zupełnie wyłączyć (kombinacja klawiszy alt+ctrl+F7 i alt+ctrl+y) i wtedy tych efektów wyostrzających obraz w ogóle nie ma, rozumiesz? Znasz słowo wyłączyć? A DLSS cały czas działa i świetnie skaluje obraz. Rozumiesz już? DLSS to jedno, a nakładany później filtr ostrości jako opcja to drugie. Na multum gier w jakich jest DLSS tylko twórcy kilku się zdecydowali na taki efekt - właśnie RDR 2 to ma w standardzie, God of War. Ale podmieniając plik dll masz cały czas normalnie działający DLSS, ale bez żadnego efektu wyostrzania. Pojąłeś? Czy trzeba Ci narysować i wrzucić skrina? Jako fan Alexa z DF powinienieś też wiedzieć, że DLSS ma najlepszy antyaliasing z obecnie dostępnych, przez co często wygląda lepiej niż natywna rozdzielczość, o czym Alex w wielu analizach wspominał. Tu masz przykład: Jak już tego nie pojmiesz to przykro mi. Zrobiłem co w mojej mocy. Zaklinam się, że EOT, obojętnie jakiej bzdury nie odpiszesz, bo daje się baitować na te głupoty jak 6-latek. 2 Cytuj
GearsUp 299 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 (edytowane) 23 minuty temu, tjery napisał: powinienieś też wiedzieć, że DLSS ma najlepszy antyaliasing z obecnie dostępnych, przez co często wygląda lepiej niż natywna rozdzielczość Przez zbytnie wyostrzenie obrazu Pisząc o aliasingu chyba nie sądziłeś, że naprawdę mam go na myśli na przykładzie tamtego obrazka, to było porównanie, że przy takiej ostrości to wygląda jak paskudny aliasing. Niezależnie co powyłączasz w DLSS obraz nadal będzie nienaturalnie ostry i takie są fakty. Natywna rozdziałka FTW. Nie mówiąc już o artefaktach występujących podczas DLSS w ruchu tak jak na tym filmiku z 29:27 minuty Edytowane 26 kwietnia 2022 przez GearsUp 2 Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 W sumie nie wiedziałem, ze RDR2 obsługuje DLSS. No to chyba koniec czekania next gen paczyk na current geny tylko ogra się na PC. Cytuj
easye 3 390 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Ten DLSS Patcher to jest dla ludzi z zespołem, dla tych normalnych użytkowników ściągasz DLL sam i wrzucasz do folderu z gra - robisz to raz. Cytuj
GearsUp 299 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 7 godzin temu, easye napisał: Ten DLSS Patcher to jest dla ludzi z zespołem, dla tych normalnych użytkowników ściągasz DLL sam i wrzucasz do folderu z gra - robisz to raz. Dla ludzi z zespołem jest wersja gry bez Quick Resume. 1 Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Nie wiem dlaczego @GearsUp dostał minusy za te posty. Nawet jak gada głupoty, to co z tego? Wbił kij w mrowisko i fajna dyskusja z tego wyszła. Przecież koleś nikogo nie obraża, a posty wyjaśniające z drugiej strony dobrze się czyta. Wiadomo, że PC zjada mocą konsole na śniadanie, ale jednocześnie można przyznać, że granie w tak wymagający tytuł w natywnym 4K na past genowej konsolce z 2017 roku robi jednak wrażenie. Cytuj
krzysiek923 1 715 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Jedną zaletę w porównaniu z TV monitor ma zdecydowanie - moje oczy w końcu odpoczywają, nie męczą się. Przyzwyczaiłem się już w sumie, te 27 cali wydaje mi się optymalne i lubię mieć obraz żyleta przed samym nosem. Jak widać tradycyjnie kwestia przyzwyczajenia (bądź odzwyczajenia od TV). Cytuj
Ukukuki 7 116 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 No ja na biurku mam 55 cali xd i drugi monitor 27 na ramieniu do strategii, neta czy gierek online resztę ogrywam na TV. W dalszym ciągu czekam na dostępność w Polsce monitora QD-OLED 34” od Della i pewnie TV pójdzie w odstawkę. Jako bazę mam legiona z RTX 3070 jako przejściowy okres ale mocno zastanawiam się w przyszłości nad zmianą laptopa po premierze mobilnych RTX4080-4070 z ewentualnym thunderboltem co by się kiedyś pobawić EGPU. Procki w laptopach lecą całkiem dobrze i nie mają wąskiego gardła więc takie EGPU to coś całkiem przydatnego. Przekonał mnie do tego trochę ten test https://www.purepc.pl/asus-rog-flow-z13-test-laptopa-2w1-z-intel-core-i9-12900h-rtx-3080 tylko tutaj mamy oszukane EGPU, siedzi tam co prawda 3080 z 16 GB ramu ale wersja mobile 150W. Do tego mamy procek bez throttlingu w tak małej smukłej obudowie (Intel Core i9-12900H 14 rdzeni / 20 wątków). Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Youtuber "Moore Law is Dead" wrzucił najnowsze leaki odnośnie nowych kart AMD. 7900xt ma być około 2x mocniejszy od 6900xt. GPU ma być "multi die" (podobnie do M1 Ultra od Apple) i być może 3D stacked już w tej generacji. Technologicznie powinno wyjść taniej w produkcji od kart Nvidii, które wydają się być podobnej mocy, ale przy sporo większym poborze prądu. Koleś wchodzi dość mocno w szczegóły, więc pewnie nie dla każdego taki filmik. Sedno takie, że AMD wprowadza sporo fajnych rozwiązań i NVIDIA musi się starać, by utrzymać pozycję lidera z najmocniejszymi kartami. Cytuj
Bielik 748 Opublikowano 8 maja 2022 Opublikowano 8 maja 2022 Gdyby ten najdroższy abonament trochę staniał to petarda sprawa, wcześniej 4k hdr 60fps było zarezerwowane dla Shielda. Cytuj
ASX 14 717 Opublikowano 9 maja 2022 Opublikowano 9 maja 2022 jeśli ktoś czaił się GPU to chyba teraz jest bardzo dobry moment w następnych miesiącach dużo wskazuje że może być gorzej, z powodu lockdownu w Azji, przerwania łańcucha dostaw, pojawiły się też informacje o pełnym złamaniu LHR w kartach RTX przez górników, no i złotówka słabnie Cytuj
Ukukuki 7 116 Opublikowano 9 maja 2022 Opublikowano 9 maja 2022 Czy ja wiem, jak komuś się nie pali to ceny jeszcze spadną plus już za rogiem premiera RTX4xxx. Jak ktoś ma na czym grać to bym poczekał, sam się czaje na 4070 siedząc na mobilnym 3070 xd Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 9 maja 2022 Opublikowano 9 maja 2022 No ja mam 5700xt i też czekam. Gry mi działają dobrze. Jedynie chciałbym natywne 4K 60fps w Elden Ring, ale nawet 3080 czasem nie wyrabia, więc i tak muszę czekać na 7800xt. Wiadomo, że jest trochę ryzyka, bo znowu może być brak kart przez dwa lata. Jeśli jednak tak się stanie, to olewam nowości, skupiam się na backlogu i czekam na 8800xt Cytuj
Figuś 21 260 Opublikowano 9 maja 2022 Opublikowano 9 maja 2022 14 minut temu, Ukukuki napisał: Czy ja wiem, jak komuś się nie pali to ceny jeszcze spadną plus już za rogiem premiera RTX4xxx. Taka sama gadka była przed premierą RTX30XX, sam mówiłem ziomeczkowi żeby poczekał, do tej pory mi wypomina jak go chciałem wpierdolić w nieposiadanie GPU XD Cytuj
Ukukuki 7 116 Opublikowano 9 maja 2022 Opublikowano 9 maja 2022 No jak ktos nie ma na czym grać to wiadomo. Jednak w obecnej chwili przesiadać się z 2070 na 3070, tutaj bym się jednak zastanowił i poczekał. 1 Cytuj
Shankor 1 651 Opublikowano 12 maja 2022 Opublikowano 12 maja 2022 O to mi się podoba. Jeśli nVidia nie wyciągnie z tego więcej to DLSS podzieli los G-Sync. 1 Cytuj
Bzduras 12 764 Opublikowano 12 maja 2022 Opublikowano 12 maja 2022 I bardzo fajnie. Skaling przez AI będzie coraz bardziej istotny dla istniejących setupów, a AMD proponuje darmowe narzędzie działające na wszystkim kontra odpowiednik na licencji Nvidii, który wymaga odpowiedniego sprzętu by z niego skorzystać. Wojna G-Sync vs Freesync zaczynała się podobnie i AMD wyszło z niej zwycięsko. Cytuj
tjery 1 270 Opublikowano 12 maja 2022 Opublikowano 12 maja 2022 Recka na TechPowerUP już po samym tytule widać, że pisana typowo pod "małe, biedne" AMD, co to technologię swoją daje wszystkim za darmoi i jest cudowne, nie to co krwiożercza Nvidia. Wystarczy wejść na te slidery i sobie poprzesuwać, DLSS wciąż wygląda lepiej. Jedyne co FSR 2.0 zrobiło to polepszyło się względem 1.0, nic więcej. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.