Paolo de Vesir 9 130 Opublikowano 12 maja 2022 Opublikowano 12 maja 2022 Wciąż lepiej, ale FSR ma tę zaletę, że jest, w przeciwieństwie do DLSS, rozwiązaniem otwarytm i ma szansę pojawić się na konsolach. Zastanawiam się czy MS będzie dalej próbowało ze swoim upscallingiem czy jednak oleje to na rzecz konkurencji. Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 12 maja 2022 Opublikowano 12 maja 2022 Na razie wyszła jedna gra i to są początki FSR 2. DLSS też przeszedł długą drogę. Zaletą FSR jest to, że jest open source i nie potrzebuje specjalnych kart z chipem AI. To znaczy, że FSR będzie działać na kartach NVIDII z serii GTX, gdy DLSS na nich nie działa Doliczmy do tego wszelkie konsole łącznie ze Switchem i SteamDeckiem i DLSS dla wielu developerów stracił dziś sens istnienia. Cytuj
Ukukuki 7 016 Opublikowano 12 maja 2022 Opublikowano 12 maja 2022 Będzie gorsze ale darmowe. Podobnie jak freesync vs g-sync. Zobaczymy też co pokaże seria RTX4xxx, konkurencja piękna rzecz. Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 13 maja 2022 Opublikowano 13 maja 2022 (edytowane) Godzinę temu, Figuś napisał: No pięknie to podsumowuje wrzucone tu wcześniej "DLSS Killer". Jedynie na statycznym obrazie w 4K w trybie quality może się równać z DLSS, w ruchu i w niższych rozdziałkach/trybach wciąż DLSS nie ma sobie równych. Edytowane 13 maja 2022 przez tjery Cytuj
GreatOnDeck 28 Opublikowano 14 maja 2022 Opublikowano 14 maja 2022 Oczywiście, że nie ma sobie równych. Pierwsze materiały od dużych serwisów o FSR 2.0 były dość absurdalne. DF przy tym video ominęło jedną rzecz - gra ma regulację wyostrzania. Po obniżeniu go z domyślnego poziomu 10 na 5-6 artefakty zmniejszają się zauważalnie, zwłaszcza na roślinności. FSR 1.0 to był dla mnie ogromny zawód - wyglądało to jak proste skalowanie z często przegiętym wyostrzaniem. Przykładowo TAAU z UE4 robiło dużo lepszą robotę. W przypadku FSR 2.0 jest absolutna przepaść w porównaniu do pierwszej wersji - technologia ma szasnę mocno namieszać. Sprawdzałem Deathloopa na Steam Deck i nawet w trybie performance (640x400!) gra wyglądała absolutnie akceptowalnie, pod względem rozdzielczości była przepaść w porównaniu do gier na Switcha, których rozdzielczość wyraźnie niższa niż natywna (Xenoblade Chronicles 2, MK11). Bardzo chciałbym zobaczyć ja w dużej części gier konsolowych, bo 1440p (tryb Quality) a natywne 4K to ogromy wzrost wydajności przy niemal niezauważalnej (a czasem nawet przewyższającej jakość obrazu natywnego przy kiepskim TAA - wiele gier z DLSS wygląda lepiej, np. Death Stranding, Nioh 2) utracie ostrości. Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 14 maja 2022 Opublikowano 14 maja 2022 FSR 2.0 to świetna wiadomość dla każdego. Nawet jak ktoś ma w dupie AMD i nigdy by ich kart nie kupił, to jest to szansa na spopularyzowanie dobrego upscalingu. Devi będą mieli dobra motywację, bo na konsolach to wydaje się niemal oczywista drogą. Potem konwersja takiego FSR w DLSS to podobno 2-3 dni roboty, więc fani NVIDII dostaną dwie opcje do wyboru z czego DLSS powinien być lepszy. Chyba każdy na tym zyskuje. Cytuj
Shankor 1 620 Opublikowano 14 maja 2022 Opublikowano 14 maja 2022 Nawet jeśli będzie, koniec końców, działało gorzej, to i tak będziemy mieli lepszą jakość na słabszych sprzętach. Otwarta licencja daje nadzieję, że developerzy będą próbować to zaimplementować. Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 14 maja 2022 Opublikowano 14 maja 2022 A jak to jest z licencją DLSS? Devi muszą zapłacić za nią NVIDII? Cytuj
Kaczi 828 Opublikowano 15 maja 2022 Opublikowano 15 maja 2022 Lubie gościa i jest dość konkretny, generalnie jego konkluzja jest taka że historycznie między generacjami Nvidii średnio były 25% skoki wydajności. jednak jest za wcześnie żeby przwidzieć czy będzie tak teraz ale prawdopodobnie tak. Na dzień dzisiejszy wiadomo że będzie większe TDP i poszczególne karty będą na różnym chipsecie Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 15 maja 2022 Opublikowano 15 maja 2022 Jeśli to będzie klasyczny wzrost wydajności o 25%, ale przy tak ogromnym wzroście poboru prądu, to dla wielu będzie to jak krok wstecz. Jak będzie, to już niedługo zobaczymy, ale obstawiam wzrost wydajności liczonej w teraflopach bliżej tych 80%. Ewentualnie 25% wzrost wydajności względem TDP. Zależy jak liczyć. Cytuj
Ukukuki 7 016 Opublikowano 15 maja 2022 Opublikowano 15 maja 2022 Ciekawe jak będzie z TDP, zieloni zawsze mieli fajne ciche karty wątpię żeby poszli drogą AMD. No i pytanie co zieloni wymyślą nowego, RT i DLSS pchają mocno growy wózek do przodu - tutaj może być największy skok względem poprzedników. Co do wcześniejszego wątku: https://www.purepc.pl/test-amd-fsr-2-0-porownanie-z-fsr-1-0-oraz-nvidia-dlss-w-grze-deathloop Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 20 maja 2022 Opublikowano 20 maja 2022 Moore's law is dead zrobił filmik na temat zalewu plotek odnośnie nowych kart. Koleś w przeszłości miał dobre leaki i zobaczymy, czy teraz będzie miał rację. Karty mają być około 2x mocniejsze od aktualnej generacji, więc to będzie gigantyczny skok. AMD ma tym razem mieć lepszy stosunek wydajności do poboru prądu od NVIDII. Mają też mocno poprawić wydajność w Ray Tracing, więc może AMD będzie godnym konkurentem dla zielonych. No i premiera kart NVIDII zapowiada się na wcześniejszą niż zwykle i w okolicach sierpnia/września. Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 11 czerwca 2022 Opublikowano 11 czerwca 2022 Kolejny pokaz tego, jak to FSR 2.0 gromi DLSS. A taka nowa jakość miała być, a znowu wygląda znośnie tylko w 4K w trybie quality przy nieruchomym obrazie heh. Cytuj
estel 806 Opublikowano 11 czerwca 2022 Opublikowano 11 czerwca 2022 Ale to akurat nie ma się z czego cieszyć bo chcielibyśmy żeby FSR był jak najlepszy, jako że jest to rozwiązanie open source. 2 Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 11 czerwca 2022 Opublikowano 11 czerwca 2022 46 minut temu, estel napisał: Ale to akurat nie ma się z czego cieszyć bo chcielibyśmy żeby FSR był jak najlepszy, jako że jest to rozwiązanie open source. Bardziej odniosłem się w tym wpisie do tego co się działo na portalach gamingowych po premierze FSR 2.0, DLSS Killer itd. Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 13 czerwca 2022 Opublikowano 13 czerwca 2022 Patrzę sobie na najpopularniejsze rozdzielczości na STEAM i widzę, że FullHD ma ciągłe wzrosty. Moja jest dosyć niszowa (3440 x 1440), ale jak widzę jakie wizualia zapewnia przy relatywnie nie drogiej karcie (MFS na RTX3060ti w chodzi na maks ustawieniach przy 27-30fps z lockiem na 30fps, a wygląda obłędnie), to serio zastanawiam się, czy za chwilę karty graficzne nie osiągną sufitu opłacalności dla zwykłego zjadacza chleba, bo takie 4k to chyba za sto lat doczeka się jakiś sensownych wartości (obecnie 2.57%), przy której wzrost wizualiów względem 1440p jest w moim odczuciu dosyć mały. Cytuj
Ukukuki 7 016 Opublikowano 13 czerwca 2022 Opublikowano 13 czerwca 2022 Karty akurat ładnie lecą w dół, obecnie w cenie jaką zapłaciłem za 3070 można dostać 3080. A kupowałem miesiąc temu. Co do rozdzielczości to też nie wiem jak oni liczą, w gry online gram w 1080P, całą resztę w 1440p a jak chcę pograć w salonie to w 4k Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 13 czerwca 2022 Opublikowano 13 czerwca 2022 19 minut temu, Shago napisał: Patrzę sobie na najpopularniejsze rozdzielczości na STEAM i widzę, że FullHD ma ciągłe wzrosty. Moja jest dosyć niszowa (3440 x 1440), ale jak widzę jakie wizualia zapewnia przy relatywnie nie drogiej karcie (MFS na RTX3060ti w chodzi na maks ustawieniach przy 27-30fps z lockiem na 30fps, a wygląda obłędnie), to serio zastanawiam się, czy za chwilę karty graficzne nie osiągną sufitu opłacalności dla zwykłego zjadacza chleba, bo takie 4k to chyba za sto lat doczeka się jakiś sensownych wartości (obecnie 2.57%), przy której wzrost wizualiów względem 1440p jest w moim odczuciu dosyć mały. Sporo ludzi podziela Twoje zdanie odnośnie tego sufitu i wystarczającej mocy. Nowe APU od AMD z RDNA3 mogą niedługo zastąpić low end dedykowane GPU. Karty za 5000-10 000zł zostaną dla wariatów chcących przesuwać suwaki na prawo w 8k120fps, ale dla wielu wystarczy FullHD/60fps w mało wymagających grach jak Fortnite. Zresztą wystarczy spojrzeć na odbiór steam decka, to co dopiero przy desktopowych APU o mocy aktualnych Radeonów. Cytuj
Figuś 21 174 Opublikowano 13 czerwca 2022 Opublikowano 13 czerwca 2022 13 minut temu, Ukukuki napisał: Co do rozdzielczości to też nie wiem jak oni liczą, w gry online gram w 1080P rozdzielczość monitora Cytuj
estel 806 Opublikowano 13 czerwca 2022 Opublikowano 13 czerwca 2022 1440p to IMO najlepsza rozdzielczosc do grania 1 Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 13 czerwca 2022 Opublikowano 13 czerwca 2022 (edytowane) 47 minut temu, Shago napisał: Patrzę sobie na najpopularniejsze rozdzielczości na STEAM i widzę, że FullHD ma ciągłe wzrosty. Moja jest dosyć niszowa (3440 x 1440), ale jak widzę jakie wizualia zapewnia przy relatywnie nie drogiej karcie (MFS na RTX3060ti w chodzi na maks ustawieniach przy 27-30fps z lockiem na 30fps, a wygląda obłędnie), to serio zastanawiam się, czy za chwilę karty graficzne nie osiągną sufitu opłacalności dla zwykłego zjadacza chleba, bo takie 4k to chyba za sto lat doczeka się jakiś sensownych wartości (obecnie 2.57%), przy której wzrost wizualiów względem 1440p jest w moim odczuciu dosyć mały. Z rozdzielczością wszystko zależy od wielkości ekranu i odległości od niego. Przy normalnych odległościach różnica między 2160p a 1440p jest bardzo duża, ja np. gram na LG 48 cali i siedzę od niego ok. 1,2 metra, po przełączeniu rozdziałki z 4K na 1440p obraz masakrycznie traci na jakości, pojawia się rozmazanie i wszystkie inne bolączki niższej rozdzielczości. Różnica miedzy 1080p a 1440p to tylko 1,7 mln pikseli, a już między 1440p a 2160 to 4,6 mln, w 4K jest dużo ponad 2 razy więcej pikseli niż w 1440p. Robi to ogromną różnicę (przy odpowiedniej wielkości ekranu i odległości), rozdziałka to nie tylko ostrość, wyrazistość, to też lepsze tekstury, lepsze cieniowanie, lepszy antyaliasing. Jak grałem na konsolach to siedziałem nawet i 5 metrów od 65 cali TV, bo przy bliższej odległości 1080p/1440p biło po oczach, ale niestety dużo traciłem na szczegółach, bo to już daleko od ekranu. No ale ja mam bzika na punkcie ostrości obrazu (wolę nawet obiektywnie mniej zaawansowaną technicznie grafikę, ale przy tym obraz ostry jak żyleta z dobrym AA, bez żadnego migotania itd, niż niby lepszą grafikę pod kątem technicznym, ale ze słabą jakością obrazu, tak jak np. ostatnio HWF w trybie 60kls przed paczem). Zresztą obecnie problem wyboru pomiędzy 4K a 1440p zniknął, bo DLSS w trybie jakości skaluje z 1440p do 4K i daje lepszą jakość obrazu niż natywne 4K, więc nie ma po co grać w natywnym 4K (oczywiście poza grami nie wspierającymi DLSS, ale obecnie większość nowych gier ma wsparcie). Edytowane 13 czerwca 2022 przez tjery Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 13 czerwca 2022 Opublikowano 13 czerwca 2022 Mówisz tutaj o TV, który natywnie ma rozdzielczość 4K, a nie 1440p. Owszem, wyświetli, ale moim zdaniem obraz i ostrość będzie gorsza jak na czymś, dla czego naturalną rozdzielczością jest 1440p. Przynajmniej ja zawsze miałem takie wrażenie. Ja osobiście siedzę jakieś 0.6 - 0.7m od monitora 34 cale. Korzystam z tego rozwiązania 4 miesiąc i nie jestem w stanie sobie wyobrazić większy format (dalej z pewnością nie usiądę). Cytuj
SpacierShark123 1 507 Opublikowano 13 czerwca 2022 Opublikowano 13 czerwca 2022 Zastanawiam się jaka kolejna gra będzie warta przesiadki na serie 4xxx ponieważ obecnie każda gra na 3080 w 1440p działa dzięki DLSS nadwyraz dobrze . Wręcz wydaje się że ta technologia jest na tyle dobra że w jakiś sposób zmniejsza sprzedaż kart Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.