Skocz do zawartości

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu


Gość ako

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, mozi napisał:

Widzisz baranie różnicę miedzy CP2077 i obsługą każdej metody upscalingu a Starfieldem? 

A kiedy dodali FSR do Cyberpunka i w jakiej jest wersji, patrzyles? 

Odpowiedź: późno i jest w wersji tylko 2.1, DLSS ma aktualizacje co chwilę i 10 filmików, każda firma gra o swoje, nie widzę nic innego w AMD, co nie robiłaby NVIDIA. 

Opublikowano
12 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

A kiedy dodali FSR do Cyberpunka i w jakiej jest wersji, patrzyles?  

Tak od razu jak wpadła na current genów wiec hmm nie dało się wcześniej? Tak czy inaczej już wcześniej DF mówili wielokrotnie - standardem powinno być wsparcie dla każdej techniki i nie ma wytłumaczenia. Tutaj ewidentnie coś nie zagrało. 

Opublikowano
Teraz, mozi napisał:

Tak od razu jak wpadła na current genów wiec hmm nie dało się wcześniej? Tak czy inaczej już wcześniej DF mówili wielokrotnie - standardem powinno być wsparcie dla każdej techniki i nie ma wytłumaczenia. Tutaj ewidentnie coś nie zagrało. 

Oficjalnie żadna z firm nigdy nie przekazała, że blokują inne techniki, ale "czasowa" ekskluzywność jest coraz częstsza, więc widać, że w tę stronę to idzie. Nie zdziwię się, jak to będzie ostatnia iteracja FSR i AMD pójdzie drogą NVidii blokując to na HW, chociaż tutaj jeszcze temat konsol, które wspierają mocno, na rynku grafiki do pecetów i tak mają tylko jakieś kilkanaście % rynku, a właśnie RT (tutaj przynajmniej już mają wsparcie) i DLSS ich zmiażdżyło. 

Opublikowano
3 minuty temu, mozi napisał:

Tak od razu jak wpadła na current genów wiec hmm nie dało się wcześniej? Tak czy inaczej już wcześniej DF mówili wielokrotnie - standardem powinno być wsparcie dla każdej techniki i nie ma wytłumaczenia. Tutaj ewidentnie coś nie zagrało. 

Chodziło mi o to, że posiadacze kart AMD muszą się wspierać od dawna modem https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/3001/?tab=description bo od roku CDProjekt ma w doopie FSR i jest w starej wersji. 

Opublikowano
22 minuty temu, KrYcHu_89 napisał:

Oficjalnie żadna z firm nigdy nie przekazała, że blokują inne techniki, ale "czasowa" ekskluzywność jest coraz częstsza, więc widać, że w tę stronę to idzie. Nie zdziwię się, jak to będzie ostatnia iteracja FSR i AMD pójdzie drogą NVidii blokując to na HW, chociaż tutaj jeszcze temat konsol, które wspierają mocno, na rynku grafiki do pecetów i tak mają tylko jakieś kilkanaście % rynku, a właśnie RT (tutaj przynajmniej już mają wsparcie) i DLSS ich zmiażdżyło. 

Konsole nie nadają się do rt. Nie ma to sensu na ten moment to raczej „ex” nvidii ale to nie istotne. 

 

19 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Chodziło mi o to, że posiadacze kart AMD muszą się wspierać od dawna modem https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/3001/?tab=description bo od roku CDProjekt ma w doopie FSR i jest w starej wersji. 

Tutaj wsparcie było. Stara wersja ale jest to tak jakby w SFieldzie był np dlss ale bez fg - ale myśle ze raczej problemem jest priorytet w postaci konsol. Niestety teraz tak to wyglada ze to bazowe wersje gier a potem się dodaje bonusy jak właśnie dlss (star wars jedi survivor np - pół roku po premierze dostał dlss i fg)

Opublikowano
9 minut temu, mozi napisał:

Konsole nie nadają się do rt. Nie ma to sensu na ten moment to raczej „ex” nvidii ale to nie istotne. 

 

Tutaj wsparcie było. Stara wersja ale jest to tak jakby w SFieldzie był np dlss ale bez fg - ale myśle ze raczej problemem jest priorytet w postaci konsol. Niestety teraz tak to wyglada ze to bazowe wersje gier a potem się dodaje bonusy jak właśnie dlss (star wars jedi survivor np - pół roku po premierze dostał dlss i fg)

Tak, też tak uważam, że to konsole i dlatego FSR jest wszędzie, a nie BLOKADA ze strony AMD, takie są oficjalne stanowiska. 

 

Ubisoft to w ogóle na PC chyba kwiczy, oni są 99% console friendly.  

Opublikowano

FSR i XeSS to otwarty standard a DLSS zamknięty. 
 

To jest taka sama sytuacja jak z gsync a freesync. Popularniejszy otwarty format zawsze będzie priorytetem dla producentów. 
 

FSR zawsze będzie wspierany przez większą ilość gierek. 
 

Do tego najpopularniejsze silniki do gierek mają już wbudowane wsparcie do FSR jak UE4 czy UE5 i implementacja tej technologi jest łatwiejsza. 

  • Lubię! 1
Opublikowano

No ale jak gierka się uruchamia i widzisz logo AMD lub nVidia to chyba jasne kto dał kasę. W teamie od Starfield już się zesrali i DLSS będzie lada chwila. Ale niektórzy tutaj chyba urodzili się wczoraj, g-sync, phisyx, hairworks, FressFX. No każdy orze jak może, z tym że zieloni mają więcej... zielonych i dojrzalszą technologię. 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Ukukuki napisał:

FSR i XeSS to otwarty standard a DLSS zamknięty. 
 

To jest taka sama sytuacja jak z gsync a freesync. Popularniejszy otwarty format zawsze będzie priorytetem dla producentów. 
 

FSR zawsze będzie wspierany przez większą ilość gierek. 
 

Do tego najpopularniejsze silniki do gierek mają już wbudowane wsparcie do FSR jak UE4 czy UE5 i implementacja tej technologi jest łatwiejsza. 

 

No nie bardzo, te same silniki mają wbudowane wsparcie dla DLSS i to DLSS jest o wiele popularniejszy, a AMD "popularyzuje" FSR blokując o wiele lepszy DLSS i pozbawiając tym samym ludzi możliwości grania w lepszej jakości. I tu nie ma żadnego wyboru, bo jak ktoś świadomie kupuje kartę AMD to wie, że rezygnuje z DLSS, a jak dana technologia jest zablokowana w danej grze to ja jestem skazany na FSR, bo nie mam innego wyboru, mając kartę AMD też musiałbym używać FSR.

 

@KrYcHu_89 W Starfieldzie DLSS+FG mod robiony przez jednego kolesia był dostępny w ciągu tygodnia, działa idealnie (z FG cały czas 120 fps i zero artefaktów) i zjada FSR (i natywną) na śniadanie, więc nie powiesz mi chyba, że Beth nie dała DLSS na start. bo za dużo roboty.

Mylisz dwie różne kwestie - ta technologia, żeby była dobra wymaga wsparcia hardware tak jak to zrobiła Nvidia, a to że AMD sobie to skopiowało i stwierdziło, że pod względem jakości nie ma szans to zrobimy open source, żeby tym wojować, to jedno i ich własny wybór. Natomiast to, że AMD blokuje przez umowy sponsorskie DLSS to drugie. To, że FSR jest taki super friendly dla wszystkich nie usprawiedliwia blokowania innych technologi, które implementuje się z marszu. Już nie będę tutaj wklejał materiałów z YT odnośnie działań AMD, wystarczy wpisać, kazdy największy serwis się tym zajmował i jak ich pytali, czy blokują, to Nvidia od razu odpowiedziała, że nie, a AMD zero odzewu, bo co mieli powiedzieć, jak blokują.

 

Jeszcze jakby ten FSR jakoś wyglądał, w Starfieldzie po zmianie na DLSS róznica jest widoczna z miejsca, zero tego migotania, smużenia i ghostingu z FSR.

Edytowane przez tjery
Opublikowano
W dniu 29.08.2023 o 14:24, tjery napisał:

Ja czekam na DLSS 3.5, dziś oglądałem nowy materiał DF po gamescomie, podobno miazga pod względem jakości obrazu z RT, np. z pathtracingiem w CP2077, aż Alex sprawdzał czy to na pewno jest z DLSS performance w opcjach, bo wyglądało jak 4K. Ten wbudowany denoiser RT w dlss to będzie kolejny duży krok nvidii w temacie RT.

Miałem wczoraj przyjemność zobaczyć na własne oczy, jak wygląda Cyberpunk 2077 z Widmem Wolności, patchem 2.0 i DLSS 3.5 na RTX 4080, a nawet pograć przez bite 2 godziny. Efekty są piorunujące. 
DLSS 3.5 w temacie jakości obrazu to dla mnie game-changer. Grałem w trybie zbalansowanym na max detalach z PT w rozdzielczości 4K i obraz był perfekcyjnie ostry - jakby to było natywne 4K. W dodatku wydajność na setupie z procesorem i5-12600K i 32GB RAM DDR4 przekraczała średnio 80 klatek w Dogtown. 

Odbicia wyglądają jak żywe, są mega ostre. Całość pozbawiona była jakichkolwiek artefaktów (nawet przy szybkich scenach, wielu odłamkach i eksplozjach, wszystkie obiekty na ekranie były pozbawione szumów), a jakość cieni i oświetlenia to jest pure next-gen. To, jak dużo zmienia w temacie jakości obrazu DLSS 3.5 to jest szok. W trybie wydajności ostrość nadal wygląda jak natywne 4K, a liczba klatek rośnie do 95-100. Nie sprawdzałem trybu ultrawydajności. 

 

Widmo Wolności pod względem grafiki z PT i DLSS 3.5 jak dla mnie wyznacza nowe standardy w temacie jakości oprawy graficznej. Żadna gra nie ma podjazdu, to jest obłęd. 

  • Plusik 1
Opublikowano

 

Tak jak już kiedyś pisałem, można ich nie lubić, ale technologicznie wymiatają.

 

A sama gra nie dość, że jeszcze lepiej wygląda z DLSS 3.5 to jeszcze poprawili wydajność, 3840x1620 na max z pathtracingiem i DLSS Quality 100-120 fps.

Jak to wygląda w ruchu to brak słów.

  • Plusik 1
Opublikowano

image.thumb.png.86fcc750d94624ce5b3890957a9a173a.png

 

zajebiste gry wybrali, to już mogli dodać do Starfielda przynajmniej ten swój Frame Gen, o Cyberze nie wspomne xDD

image.png.2af2eba17ce77352f98a26ce2d09090f.png

 

AMD FSR3 introduces Fluid Motion Frames, AMD’s answer to DLSS3 Frame Generation. This approach leverages Anti-Lag+ on RX 7000 series GPUs and promises up to a 3.4x increase in frame rates, assuming AMD’s provided figures hold true.

Opublikowano
14 godzin temu, KrYcHu_89 napisał:

Pierwsze testy graczy z dzisiaj z Forspoken są obiecujące:

 

image.thumb.png.8e6a10a0d1e76654098db72f8c1b1860.png

 

Sprawdziłem w Forspoken. Jest ok, ale podobna sytuacja jak DLSS vs FSR, działa, nie jest źle, jest nawet całkiem spoko, tylko to migotanie FSR, jak biegniesz wszystko migocze jak dyskoteka, wszelkie płotki, linki itd., a najgorzej z roślinnością, mocny shimmering w czasie ruchu. I to mówię o ustawieniu FSR 3 na Native AA (czyli jak DLAA), jak się zmieni na quality to problem mocno się uwypukla. Ale jak na start to nie jest źle, tylko wątpię, żeby kiedyś z tym sobie poradzili, już jest FSR 3, a migotanie i shimmering jak był, tak jest. Widocznie software'owo już więcej nie da się zrobić.

Jak przełączyłem na DLSS Quality to jakość obrazu w ruchu bez porównania.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...