KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 (edytowane) Nie jestem w stanie sprawdzić Immortals, ale na 7900XTX z Antilag+ sprawdziłem dzisiaj demo Forspoken. Pokrótce - native AA ma zero artefaktów i prezentuje się naprawdę świetnie, duzo lepiej niż opcja fsr quality i TAA, pewnie zależy to od danej gry, z DLSS też tam ciężko porównać, bo nawet posiadacze Nvidii tam chyba go nie włączą (może z modem). Co do samego framegena - działa fenomenalne, ale tylko wtedy, gdy w menu Radeona mamy włączone Antilag+ (frametime z 60 do 20 ms), dodatkowo warto mieć vsync on i maksymalny klatkaż, inaczej nie jest zbyt płynnie. Więc samo native AA wymaga testów, ale wspólnie z framegenem to będzie na pewno najlepsza opcja na granie z wysokim klatkażem dla posiadaczy kart AMD lockując na 120 fps lub 144 fps, inne zastosowanie może być mocno rozczarowujące. Czekam na jakąś poważną grę typu CP2077, jest na liście wsparcia, ale patcha jeszcze nie było, zobaczymy kiedy. 8 godzin temu, tjery napisał: Sprawdziłem w Forspoken. Jest ok, ale podobna sytuacja jak DLSS vs FSR, działa, nie jest źle, jest nawet całkiem spoko, tylko to migotanie FSR, jak biegniesz wszystko migocze jak dyskoteka, wszelkie płotki, linki itd., a najgorzej z roślinnością, mocny shimmering w czasie ruchu. I to mówię o ustawieniu FSR 3 na Native AA (czyli jak DLAA), jak się zmieni na quality to problem mocno się uwypukla. Ale jak na start to nie jest źle, tylko wątpię, żeby kiedyś z tym sobie poradzili, już jest FSR 3, a migotanie i shimmering jak był, tak jest. Widocznie software'owo już więcej nie da się zrobić. Jak przełączyłem na DLSS Quality to jakość obrazu w ruchu bez porównania. O nie widziałem ,że też sprawdzałeś Forspoken, tylko na RTX 4090 + zapewne mod na dlss. Racja, FSR Quality kijem dalej nie warto ruszać, ale Native AA jest bardzo bardzo ok i lepsze niż TAA :). Beta drivery do Cyberka, RE4 itp. już są Edytowane 30 września 2023 przez KrYcHu_89 Cytuj
tjery 1 236 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 W Forspoken jest DLSS bez FG. Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 (edytowane) 11 minut temu, tjery napisał: W Forspoken jest DLSS bez FG. A tak racja . BTW to Forspoken nie takie złe, może kiedyś załaduje pełniaka. Ciekawa, że wygląd na to, iż beta sterownik będzie miał toogle'a jeszcze na poziomie drivera, nie tylko gry, pytanie jak to będzie działać Edytowane 30 września 2023 przez KrYcHu_89 Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 (edytowane) Ogarnąłem te beta drivery, jestem w stanie zalockować CP2077 na 7900XTX na 120 FPS z Intel XESS (wcale nie trzeba włączać FSR), brawo AMD :). Do tego ficzerka jest wymagana karta z serii 7xxx sprytnie AMD, sprytnie https://www.purepc.pl/amd-fluid-motion-frames-mozna-przetestowac-w-pokaznym-zestawie-gier-o-ile-posiadamy-karte-radeon-rx-7000 EDIT: sprawdziłem też Starfielda Starfield - proponuje od razu włączyć, skok w New Atlantis z 80 do 144 FPS, wspiera antilag+ https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-23-30-afmf-tech-preview CP2077 - tutaj niestety nie ma wsparcia antilaga+, więc tak różowo po pograniu nie jest, trzeba czekać na natywne wsparcie Forspoken demo - tutaj jest toogle w grze i na pewno działa to tutaj najlepiej (chociaż blisko tego poziomu jest też Starfield) Ciekawe, czy wypchną to na konsole w jakiejkowiek postaci Edytowane 30 września 2023 przez KrYcHu_89 Cytuj
easye 3 372 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 Na pewno, nawet na switchu już widzimy pierwsze aktualizacje gier, które wykorzystuja FSR, taki No Man Sky, Outer Worlds które chodziły beznadziejnie obecnie nie odbiegają graficznie od takiego Xbox'a One. Cytuj
Paolo de Vesir 9 127 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 Teraz, easye napisał: Outer Worlds które chodziły beznadziejnie obecnie nie odbiegają graficznie od takiego Xbox'a One. Legitne to? Są już jakieś porównania? Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 43 minuty temu, Paolo de Vesir napisał: Legitne to? Są już jakieś porównania? 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 (edytowane) 52 minuty temu, tjery napisał: Tylko, że to FSR2. Ponadto jest ten problem, że poniżej 60 fps jednak są opóźnienia, sprawdzalem na Cyberze z RT Overdrive i przy niskich klatkarzach to szału nie ma z tym, jak to działa. Ciezko powiedzieć jak to wyjdzie na konsolach, relatywnie łatwiej będzie o tryb 120 fps w grach, które mają 60, niż 60 fps, dla gier, które mają 30 ...:). A i nie działa z FG AMD HDR, przynajmniej na razie. https://youtu.be/wVm76KkydUk?si=eSmKLXYdvz_neyFa FSR2 które wrzucał @łom to nie jest nic nowego, wymaga wsparcia per gra i powoli gry konsolowe je dostają w ślimaczym tempie. FSR3 to jest FSR2 + dodali wczoraj native AA i FG, musi być wsparcie per gra, wspierają to nowe i stare karty AMD i NVidii Ale dodali jeszcze w beta sterach dzisiaj rano FMF, to jest frame generator, ale na poziomie drivera i jest limitowany do najnowszych RDNA3, czyli Radeonow serii 7xxx i to jest z pierwszych testów prawdziwy prezent na dzień chłopaka od AMD. Już dzisiaj setki gier mają wsparcie tej technologii i naprawdę w wiele można podbić fpsy 2x, puścić dodatkowo antilaga+ i cieszyć się super wydajnością. Zalecają jednak minimum 60 fps na starcie, hitem jest też to, że tutaj nie trzeba włączać FSR ani żadnego innego upscalingu, można to włączyć na np. zwykłym TAA itp. Edytowane 30 września 2023 przez KrYcHu_89 Cytuj
tjery 1 236 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 5 godzin temu, KrYcHu_89 napisał: Ponadto jest ten problem, że poniżej 60 fps jednak są opóźnienia, sprawdzalem na Cyberze z RT Overdrive i przy niskich klatkarzach to szału nie ma z tym, jak to działa. Ciezko powiedzieć jak to wyjdzie na konsolach, relatywnie łatwiej będzie o tryb 120 fps w grach, które mają 60, niż 60 fps, dla gier, które mają 30 ...:). A i nie działa z FG AMD HDR, przynajmniej na razie. https://youtu.be/wVm76KkydUk?si=eSmKLXYdvz_neyFa FSR2 które wrzucał @łom to nie jest nic nowego, wymaga wsparcia per gra i powoli gry konsolowe je dostają w ślimaczym tempie. FSR3 to jest FSR2 + dodali wczoraj native AA i FG, musi być wsparcie per gra, wspierają to nowe i stare karty AMD i NVidii Ale dodali jeszcze w beta sterach dzisiaj rano FMF, to jest frame generator, ale na poziomie drivera i jest limitowany do najnowszych RDNA3, czyli Radeonow serii 7xxx i to jest z pierwszych testów prawdziwy prezent na dzień chłopaka od AMD. Już dzisiaj setki gier mają wsparcie tej technologii i naprawdę w wiele można podbić fpsy 2x, puścić dodatkowo antilaga+ i cieszyć się super wydajnością. Zalecają jednak minimum 60 fps na starcie, hitem jest też to, że tutaj nie trzeba włączać FSR ani żadnego innego upscalingu, można to włączyć na np. zwykłym TAA itp. Tak samo działa FG, możesz z natywnej, możesz z DLSS. Ogólnie tak jak pisałem, działa spoko, ale niestety flickering jest w FSR nie do przeskoczenia. Biegnę w Forspoken z DLSS jest czyściutko, z FSR 3 wszystko miga jak na dyskotece. Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 (edytowane) 33 minuty temu, tjery napisał: Tak samo działa FG, możesz z natywnej, możesz z DLSS. Ogólnie tak jak pisałem, działa spoko, ale niestety flickering jest w FSR nie do przeskoczenia. Biegnę w Forspoken z DLSS jest czyściutko, z FSR 3 wszystko miga jak na dyskotece. Wiadomo, u Ciebie jest dyskoteka, nie wiem dlaczego..., ale u mnie na Radku nie ma dyskoteki na native AA i u recenzentów FSR3 native AA wygrywa z DLSS-Q w Forspoken (nie mogą oficjalnie sprawdzic DLSS native AA, wiec porownuja z DLSS-Q, bo DLAA nie ma, dziwne.... https://www.google.com/amp/s/wccftech.com/amd-fsr-3-immortals-of-aveum-looks-great-with-native-aa-mode-higher-fps-with-frame-gen/amp/ Edytowane 30 września 2023 przez KrYcHu_89 Cytuj
tjery 1 236 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 (edytowane) 16 minut temu, KrYcHu_89 napisał: Wiadomo, u Ciebie jest dyskoteka, ale u mnie na Radku nie ma dyskoteki na native AA i u recenzentów FSR3 native AA wygrywa z DLSS-Q w Forspoken (nie mogą oficjalnie sprawdzic DLSS native AA, wiec porownuja z DLSS-Q, bo DLAA nie ma, dziwne.... https://www.google.com/amp/s/wccftech.com/amd-fsr-3-immortals-of-aveum-looks-great-with-native-aa-mode-higher-fps-with-frame-gen/amp/ Przestań, kupiłeś Radeona i widzę stałeś się żołnierzem, ja tylko oceniam jakość. Jest dyskoteka i tyle, takie są fakty. A to czy masz radka czy nwidię nie ma znaczenia. W tym momencie wrzucasz porównanie FSR 3 Native AA (czyli natywną rozdzielczość i mniej klatek) do DLSS Quality, który skaluje z 1440p i dodaje kilkadziesiąt procent wydajności. A i tak DLSS skalujący z 1440p wygląda o wiele lepiej w ruchu niż FSR 3 native AA. Oczywiście Ty na Swoim XTXie nie masz tego flickeringu. A i tak najlepsze jest to, że nagle dla Ciebie te dodatkowe klatki z "fake fps" nagle stały się gamechangerem. Edytowane 30 września 2023 przez tjery Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 (edytowane) 29 minut temu, tjery napisał: Przestań, kupiłeś Radeona i widzę stałeś się żołnierzem, ja tylko oceniam jakość. Jest dyskoteka i tyle, takie są fakty. A to czy masz radka czy nwidię nie ma znaczenia. W tym momencie wrzucasz porównanie FSR 3 Native AA (czyli natywną rozdzielczość i mniej klatek) do DLSS Quality, który skaluje z 1440p i dodaje kilkadziesiąt procent wydajności. A i tak DLSS skalujący z 1440p wygląda o wiele lepiej w ruchu niż FSR 3 native AA. Oczywiście Ty na Swoim XTXie nie masz tego flickeringu. A i tak najlepsze jest to, że nagle dla Ciebie te dodatkowe klatki z "fake fps" nagle stały się gamechangerem. Podałeś jak zwykle filmik typa od Nvidii, do tego nie zrobił testu z native AA, które jest nowym ficzerem, tylko FSR Q, ja pierdole jak zwykle beton. Nie wiem może jestem ślepy, ale FSR native AA I FG to wygryw AMD, ale antilag+ potrzebny i zrobili to z premedytacją, żeby wypromować swoje nowe karty. Do tego na 7xxx mamy motion fluid frames ze zdumiewającymi wynikami i można sobie włączyć nawet TAA i Intel XESS. Ludzie bardzo mocno testują, a jak wiadomo to dopiero beta. https://reddit.com/r/Amd/s/Afmdx5RN0p Nawet na Reddicie Nvidii już płaczą, że nie mają antilaga+, więc mogą odpalić, ale nie działa, bo fatalne opóźnienia xD Edytowane 30 września 2023 przez KrYcHu_89 Cytuj
tjery 1 236 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 18 minut temu, KrYcHu_89 napisał: Podałeś jak zwykle filmik typa od Nvidii, do tego nie zrobił testu z native AA, które jest nowym ficzerem, tylko FSR Q, ja pierdole jak zwykle beton. Nie wiem może jestem ślepy, ale FSR native AA I FG to wygryw AMD, ale antilag+ potrzebny i zrobili to z premedytacją, żeby wypromować swoje nowe karty. Do tego na 7xxx mamy motion fluid frames ze zdumiewającymi wynikami i można sobie włączyć nawet TAA i Intel XESS. Ludzie bardzo mocno testują, a jak wiadomo to dopiero beta. https://reddit.com/r/Amd/s/Afmdx5RN0p Ludzie, jak zawsze z Tobą dyskusja na tematy techniczne nie ma sensu. Nvidia ma Reflexa. Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 2 minuty temu, tjery napisał: Ludzie, jak zawsze z Tobą dyskusja na tematy techniczne nie ma sensu. Nvidia ma Reflexa. Nie działa przeciez ... Z FSR 3 https://youtu.be/e_NG-mIbdxs?si=L_VdGj7glc5JZ3xp Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 (edytowane) W każdym u mnie pierwsze testy- możliwość zalockowania wszystkiego na 144 FPS w 1440p to jest miód i to w kazdej doslownie grze dziala z DX11 i DX12. 8 minut temu, tjery napisał: Z DLSS działa. Wiadomo, z FSR na razie nie, dla kart AMD to duże wydarzenie, że mają możliwość wreszcie, zarówno native AA i FG. A że wrzucili to do każdej gry z DX11 i DX12 to super, starocie też niektóre są slabo zooptymalizowane. https://reddit.com/r/Amd/s/KYflWQfKnU tu też dużo opinii z pierwszych testów. ----- Na tym koniec, myślę, że komuś się te informacje przydadzą, zresztą w mniejszej lub większej ilości te ficzery będą dostępne na każdej karcie, nie tylko najnowszych XTXach. Ciekawe jak Digital Foundry oceni po pierwszych testach. Ode mnie 9/10, AMD mocno się postarało tym razem :). Edytowane 30 września 2023 przez KrYcHu_89 Cytuj
tjery 1 236 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 56 minut temu, KrYcHu_89 napisał: W każdym u mnie pierwsze testy- możliwość zalockowania wszystkiego na 144 FPS w 1440p to jest miód i to w kazdej doslownie grze dziala z DX11 i DX12. Wiadomo, z FSR na razie nie, dla kart AMD to duże wydarzenie, że mają możliwość wreszcie, zarówno native AA i FG. A że wrzucili to do każdej gry z DX11 i DX12 to super, starocie też niektóre są slabo zooptymalizowane. https://reddit.com/r/Amd/s/KYflWQfKnU tu też dużo opinii z pierwszych testów. ----- Na tym koniec, myślę, że komuś się te informacje przydadzą, zresztą w mniejszej lub większej ilości te ficzery będą dostępne na każdej karcie, nie tylko najnowszych XTXach. Ciekawe jak Digital Foundry oceni po pierwszych testach. Ode mnie 9/10, AMD mocno się postarało tym razem :). No właśnie o tym mówię, że fake frames póki nie mogłeś z nich korzystać, teraz są dla Ciebie dużym wydarzeniem. Co do filmu, który wcześniej wkleiłem, to zapewne ten fan nvidii zmontował ten moment jak z fsr 3.0 wszystko miga. Ja też sobie to oczywiście wkręciłem. Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 20 minut temu, tjery napisał: No właśnie o tym mówię, że fake frames póki nie mogłeś z nich korzystać, teraz są dla Ciebie dużym wydarzeniem. Co do filmu, który wcześniej wkleiłem, to zapewne ten fan nvidii zmontował ten moment jak z fsr 3.0 wszystko miga. Ja też sobie to oczywiście wkręciłem. W sumie zobaczymy jak to dalej pójdzie, bo z poziomu tego preview drivera mogę włączyć z np. z Intel Xess (w Cyberze lepszy niż FSR) albo z TAA, to czemu nie dali opcji w pierwszej natywnie wspieranej grze, żeby sprobowac FG bez żadnej opcji FSR (tzn. Z XeSS albo TAA, dziwne). Bo teoretycznie FG może działać bez FSR upscalera. Tak to jest też chyba u Nvidii. Niby tylko fake frame'y, ale jednak działa to wyraźnie płynniej, 144 fps fake > 70 fps "normalnych", no dopiero samemu testując można poczuć różnice :). Oczywiście wszystko zależy od gry, gracza i sprzętu, dalej technologia w powijakach. Cytuj
tjery 1 236 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 Najlepsze są te filmiki promocyjne NVidii z Cyberpunkiem, gdzie wszystko z dlss chodzi miód malina, zapewne nawet na dlss nie odpalone, bo nie widać żadnych artefaktów, nigdy :D. Żeby nie było karty majądalej dobre, RTX 3080 jakoś chodzi, ale te ich reklamy dlss z tym ile to fpsów więcej wpada bez strat w jakości to jest wlasnie wprowadzanie usera w błąd. Przecież to jest folder marketingowy... xDD. Rozumiem, nie chcę obrażać posiadaczy 4090, bo to super karta, wiadomka. Ok, widzę, że się nie dogadamy. W każdym razie NVidia Super Resolution jest jedna, wzbogacona o ficzer, a wlasciwie dwa (Fake Frames i reflex, zeby ograniczyc latency). @KrYcHu_89 Widzę, szybko zapominasz Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 Godzinę temu, tjery napisał: Najlepsze są te filmiki promocyjne NVidii z Cyberpunkiem, gdzie wszystko z dlss chodzi miód malina, zapewne nawet na dlss nie odpalone, bo nie widać żadnych artefaktów, nigdy :D. Żeby nie było karty majądalej dobre, RTX 3080 jakoś chodzi, ale te ich reklamy dlss z tym ile to fpsów więcej wpada bez strat w jakości to jest wlasnie wprowadzanie usera w błąd. Przecież to jest folder marketingowy... xDD. Rozumiem, nie chcę obrażać posiadaczy 4090, bo to super karta, wiadomka. Ok, widzę, że się nie dogadamy. W każdym razie NVidia Super Resolution jest jedna, wzbogacona o ficzer, a wlasciwie dwa (Fake Frames i reflex, zeby ograniczyc latency). @KrYcHu_89 Widzę, szybko zapominasz Pamiętam, aczkolwiek rok temu wszystkie scalery były SPORO gorsze niż teraz, a DLSS w CP2077 w stosunku do tego, co było jak sprawdzałem ostatni raz miesiąc temu przed przesiadką, to była przepaść. Sam FG (jedyny wtedy) od NVIDII miał problemy z renderowaniem UI, a Intel XESS to był w 1 grze, od tej pory się sporo zmieniło na lepsze i widać, że nacisk na skalery będzie coraz większy, przy wzroście wymagań i kosztach obecnego HW. Cytuj
tjery 1 236 Opublikowano 30 września 2023 Opublikowano 30 września 2023 10 minut temu, KrYcHu_89 napisał: Pamiętam, aczkolwiek rok temu wszystkie scalery były SPORO gorsze niż teraz, a DLSS w CP2077 w stosunku do tego, co było jak sprawdzałem ostatni raz miesiąc temu przed przesiadką, to była przepaść. Sam FG (jedyny wtedy) od NVIDII miał problemy z renderowaniem UI, a Intel XESS to był w 1 grze, od tej pory się sporo zmieniło na lepsze i widać, że nacisk na skalery będzie coraz większy, przy wzroście wymagań i kosztach obecnego HW. To, że jarasz się nową technologią jest jak najbardziej ok, bardziej mi chodzi o to, że jak inni pisali, że jest zajebista, to wtedy, mimo, że sam nie spróbowałeś, pisałeś, że to ściema. A to, że nowe technologie są zajebiste to oczywista sprawa, bez DLSS, FG i Ray Reconstruction nie pograłbym teraz w CP2077 z pathtracingiem w koło 100 fps na 3840x1620, a ta gra w takim wydaniu to totalne graficzne rozwalenie bani. 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 2 października 2023 Opublikowano 2 października 2023 Potestowałem więcej Fluid Motion Frames w preview od AMD - no fantastyczna technologia, mam nadzieję, że AMD ją rozwinie i wyeliminuje bolączki, na razie ma swoje minusy: - najlepiej jak gra wspiera antilag+ (to ta oficjalna lista od AMD z 12stoma bodajże grami) - reszta gier spoza listy ma swoje większe minusy, np. framegen nie działa przy szybszych ruchach kamerą, przy freesyncu połączonym z antilagiem jest wporzo, ale jednak to duży minus - najlepiej działa w grach TPP, gdzie nie ma mocnych ruchów kamerą - ogólnie półka niżej od FSR3/DLSS3 pod względem jakości, ale za to działa w praktycznie każdej grze (jednak tylko 12 daje oczekiwane rezultaty w preview, głównie chodzi o opóźnienie i jakość obrazu po włączeniu) - minimalny zalecany podstawowy klatkaż to 70 FPS, można próbować niżej, ale występuje ghosting, albo zwyczajnie nie generuje 60 fps. - duży plus, że nie trzeba żadnego upscalingu, żeby uruchomić tą technologią, do FSR3 trzeba coś z opcji FSR mieć "on" przynajmniej native AA Ja osobiście, jakbym miałwybierać pomiędzy on i off: W3 - on DL 2 - on Starfield - on Cyberpunk - off, za duże opóźnienia (gra nie wspiera antilaga+) wolę zagrać 60-80 fps, niż 80-144 z gorszym input latency FSR3: Forspoken Demo - on Cytuj
tjery 1 236 Opublikowano 6 października 2023 Opublikowano 6 października 2023 (edytowane) Tak jak pisałem wcześniej, sam FSR 3 jako FG działa w miarę ok, ale jakość obrazu z FSR nie ma podjazdu do DLSS, z FSR w ruchu dyskoteka, shimmering i migotanie cały czas. Potwierdzają też, ponownie , to co wcześniej pisałem, że DLSS Quality ma lepszą jakość obrazu niż FSR z Native AA, więc o czym my tu mówimy. DLSS Quality (1440p) - kilkadziesiąt procent wydajności więcej + lepsza jakość obrazu, FSR Native AA - słabsza wydajność (bo jest kilka procent mniej klatek niż w natywnej z TAA) i gorsza jakość obrazu. Edytowane 6 października 2023 przez tjery Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.