krupek 15 475 Opublikowano 20 września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 września 2014 Źle sprecyzowałem pytanie, bo chodziło mi o FPS w singlu, ale i tak dzięki za pomoc, bo w Team Fortress też chętnie pogram Cytuj Odnośnik do komentarza
Gattz 217 Opublikowano 28 września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 września 2014 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 29 września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 września 2014 Uncanny Valley - Póki co wyszło tylko demko, ale jak dla mnie miazga - wydaje sie dosyć podobne do Lone Survivor. Demo narobiło mi smaka jak cholera, mały wycinek z którego nic nie wywnioskujemy ale juz czuć że będzie niezły twist fabularny i klimat. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=254647598 Cytuj Odnośnik do komentarza
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 5 października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 października 2014 Robią PC'towego nieoficjalnego porta Beyond: Two Souls http://forum.xentax.com/viewtopic.php?f=32&t=11411&p=99088#p99088 Cytuj Odnośnik do komentarza
grzybiarz 10 293 Opublikowano 5 października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 października 2014 Ktoś wie czemu akurat tego crapa? Cytuj Odnośnik do komentarza
Accoun 252 Opublikowano 5 października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 października 2014 Bo gameplayowo prosty? Przynajmniej sądząc po Heavy Rain. Cytuj Odnośnik do komentarza
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 5 października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 października 2014 Ktoś po prostu zainteresował się akurat w grzebaniu w kodzie gry <co za tym idzie takze HR sądząc po postach> Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Beka Wnusiu Opublikowano 6 października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 października 2014 Idzie bez przypału podac keya z windy 7 home premium w instalacji wersji ultimate? Chciałem przejść na wersję 64 bitową ale z laptotem otrzymalem tylko recovery disc więc ściągnąłem oficjalne iso x64 HP I okazało się, że na tym gównie obsranym nie idzie zainstalować paczki językowej(jedynie w ultimate jest taka opcja), próbowałem wgrac plik lp.cab przez wiersz poleceń ale dalej mam połowę systemu po angielsku, Wiem, że klucz przejdzie po odblokowaniu .iso ale nie jestem pewien czy nie będzie jakichś reperkusji ze strony MS ? Cytuj Odnośnik do komentarza
django 549 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 Final 13 pojawil sie na kompie. Blokada do 720p oraz wachania fpsow jak na statku. Calosc wyglada jak (pipi). Durante juz przyszykowal wstepnego fixa. Mamy 2014 rok (pipi)a. Dlaczego takie rzeczy nadal maja miejsce? Cytuj Odnośnik do komentarza
grzybiarz 10 293 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 Bo to SquareEnix, partacze, którzy zatrzymali się w poprzedniej generacji. Cytuj Odnośnik do komentarza
Shen 9 620 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 Czego sie spodziewasz po square? Cytuj Odnośnik do komentarza
Ader 383 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 Nawet z torrenta tej gry bym nie ściągnął. Cytuj Odnośnik do komentarza
grzybiarz 10 293 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 U nich wszystko zaczęło się psuć po fuzji z Enixem, tak jak u Namco, po połączeniu z Bandai. Pomyśleć, że kiedyś każda ich gra to był wyciskacz mocy na konsolach, a dzisiaj robią np. Tekkena na Unreal Engine. Cytuj Odnośnik do komentarza
Shankor 1 605 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 Nie wiem co na jedno do drugiego, ale generalnie te firmy traktują graczy PC jak ubogich kuzynów konsolowej nacji. A my jesteśmy bogatymi wujkami z młodymi żonami i jaguarem w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość suteq Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 Mamy 2014 rok (pipi). Dlaczego takie rzeczy nadal maja miejsce? Bo wiedzą, że modderzy zrobią resztę za nich. Cytuj Odnośnik do komentarza
MiK86 4 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 (edytowane) Tekkena na Unreal Engine. Obecnie najładniejsza gra na PC śmiga na UE3. Mega płynnie w dodatku na średnim sprzęcie na max detalach. Edytowane 10 października 2014 przez MiK86 Cytuj Odnośnik do komentarza
django 549 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 Mamy 2014 rok (pipi). Dlaczego takie rzeczy nadal maja miejsce? Bo wiedzą, że modderzy zrobią resztę za nich. Watpie, aby S-E wiedzialo cokolwiek. Od premiery 13 na konsole zachowuja sie jak dzieci we mgle. Cytuj Odnośnik do komentarza
MiK86 4 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 Japońce nie umieją portować na pc!(DR3, RE4, FFXIII) Albo wręcz przeciwnie, robią to po mistrzowsku. (DmC4, RE5). Cytuj Odnośnik do komentarza
django 549 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 DR2, 2:OTR oraz 3 robili Kanadyjczycy wiec pudło. Ostatnie porty japońskich żelków trzymały raczej poziom. Dark Souls 2 to krok milowy od jedyneczki, Ghostlight sobie niezle poczyna i sprawnie dopasowuje gry do potrzeb kaflowców. No, Deadly Premonition w zeszlym roku to byla kupa, ale to juz na konsolach slabo pykało. RE4 HD bardzo dobry port podobno. Cóż, niektórzy się uczą. Inni się nazywają Square-Enix. Teraz najważniejsze będą dalsze ich poczynania. Jeżeli wyjdą naprzeciw i naprawią trochę konwersje to już dobrze. Jeżeli tak się nie stanie... to sukcesu im nie wróżę. Cytuj Odnośnik do komentarza
Accoun 252 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 (edytowane) Albo wręcz przeciwnie, robią to po mistrzowsku. (DmC4, RE5). Spoiler: To Polacy robili. Qloc, nawet na tym forum się ogłaszali, że testerów szukają - bodajże w Graczpospolitej. RE4 HD bardzo dobry port podobno. Ale oryginalne RE4 już nie (nie wiem, kto portował. Wikipedia mówi, że ta wersja wyszła kilka miesięcy wcześniej w Hongkongu, więc może ktoś stamtąd? [EDIT: Sourcenext, więc jednak Japonia]). I swoją drogą, za RE4 HD na PC też odpowiadał Qloc. Edytowane 10 października 2014 przez Accoun 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
django 549 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 Tak siegajac to mozna i Onimushe 3 przyzwac - lol japonce nie umio, zawsze tak bylo i zawsze tak bedzie xd. No oryginalne nie, dlatego mowie ze w ostatnich dwoch, trzech latach sytuacja wygladala lepiej, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza
Accoun 252 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 (edytowane) No, tak. W sumie teraz nie do końca wiem, o co mi wtedy chodziło. Chyba o to, że to nie Japończycy portowali edycję HD, a ich oryginalna wersja była tragiczna, co w sumie nie ma to aż takiego znaczenia (choć może jednak się nie nauczyli i "zawsze tak będzie xd" jesli nie będzie tego robić ktoś inny. Z drugiej strony, Rising mimo idiotycznych błędów typu ograniczenia rozdzielczości i ew. klatek, był chyba krokiem w dobrą stronę i nie był portowany przez zachodnią firmę). :3 Edytowane 10 października 2014 przez Accoun Cytuj Odnośnik do komentarza
django 549 Opublikowano 10 października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 października 2014 Rising miał troche problemów, ale jak na pierwszy tytul japonskiego studia ktore nie mialo doczynienia z kompami wyszedl i tak bardzo dobrze. Pozniej troche poprawili w paczu wiec malo kto moze sie przyczepic tak na serio. Platinum krule. Tym wieksza beka z S-E, firmy ktora przeciez posiada studia na zachodzie ktore sa obyte z architektura piecow. Na serio nie mozna bylo im tego dac? Glupota, lenistwo i, co najgorsze, pycha. Niech sie (pipi)ią. A skoro juz mamy dzien beznadziejnych newsow, oto kolejny! Jakis czas temu w Console Wars gadalismy o Double Fine o tym jacy sa niekompetentni a tu - bum. Lepszej wiadomosci na poparcie tej tezy byc chyba by nie moglo. Kolesie porzucaja Spacebase DF-9 i przechodza z alfy odrazu do release. Bez jakiegokolwiek zastrzyku kontentu. Wiecej info: Update #3 (21/09): Tim Schafer weighs in.Update #2 (20/09): Double Fine explains its decision.Update #1 (19/09): PaulloDEC has posted a from-memory overview of what made the cut and what didn't.-----ORIGINAL POST-----Courtesy of SinineSiil:The state the game will be when it leaves Early Access next month:What was envisioned until semi-recently (note that the Wayback.org crawled the page only once, in October last year, so as per the above image some of the features below have been implemented):FOOD* citizens have hunger need and must eat food to satisfy it* food replicator object that can be built in any zone* citizens can use food replicator to fulfill hunger need, but it's like vending machine food, adequate but not great* small matter cost (1-2) each time someone uses a food replicator** 0 matter = replicators stop working** improperly maintained food replicators produce bad food that makes people sick?* replicator food comes in wrappers, produces waste (litter carryable) (if/when carryable object concept is added)* garden zones where plants, ie "real food", is grown in hydroponic trays by citizens with botanist duty* plants in gardens produce small amounts of extra oxygen* citizens who spend time in garden zones have happy thoughts, increasing morale* plants grow from seedlings to full-sized plants ready for harvest* plants have a "health", if it reaches zero the plant dies* citizens on botanist duty "maintain" plant health, much as techs maintain machines* botanists harvest fully grown plants and deliver them to pub fridges for preparation* bartenders at pubs cook food into meals, which nourish citizens more and make them happy* concept of different dishes?** how do bartenders/patrons decide which dish is cooked?** immigrants bring re(nene)es for new dishes?* citizens sit at a pub table and eat* citizens have food preferences** eating a preferred food makes them very happy, eating a strongly disliked food makes them a bit unhappyCARRYABLE OBJECTS* citizens visibly carry around arbitrary sprite/3D objects* containers can hold other things* citizens can stash stuff in an inventory, shown in a new inspector tab* when people arrive, they have a suitcase (container with their stuff in it)* players build shelves for people to put their stuff on* a single item of stuff can have multiple tags describing it, eg purple, terran, fuzzy, punk rock, etc. citizens have affinities for these tags* citizens trade stuff with each other, trying to get stuff they like more* roaming traders will visit the base to trade new stuff with people* "litter" objects that citizens with low neatness personality throw away* janitors / people with high neatness pick up litter* janitors clean up bloodstains and other cosmetic damage* people gibbed by monsters turn into bits, which janitors must clean upPOWER SYSTEM* "reactor zone" with fusion reactor object that produces power* rooms must be adjacent to a room with a working reactor to be powered* unpowered rooms go dark (emergency lighting) and objects in them don't function* reactors only produce X power, then you have to build another* factor new need for reactors into starting matter allotment* maybe make the Base Seed object serves as a low-output reactor to help players get startedMINIMAP* minimap display of base in lower right corner* separate viz mode toggles for minimap vs main viewBASE HISTORY SCREEN* a permanent timestamped list of important base events: citizen joined, citizen died, ship docked, first zone of each type created* in-game screenshot key that pops up a "write a caption for this screenshot" box, screenshot + caption is added to the timestamped list* base history is stored locally in save dir as HTML + linked images, each base has its own dir* base history is also mirrored on a hosted server somewhere, players can easily link their base historiesBASE STATS SCREEN* auto-show stats screen after base fails, ie everyone dies, "game over" statestats to show:* Matter spent* Derelicts* Hostile docking* Total docks* Non-hostile docks* Docking requests denied, accepted, forced* Room temp* Raiders killed* Monsters killedMULTI-LEVEL BASE CONSTRUCTION* UI for navigating multiple levels* rendering tech for showing multiple levels* build gravshafts to allow citizens to travel between levels* ability to build railings for safety?TAG SYSTEM FOR LOGS* a log message can have any number of tags, citizens select an especially appropriate one (but avoid repeating themselves)ASSIGN PEOPLE TO ROOMS* depending on their duty and/or zone type, this can mean different things:** assign a security-duty citizen to a room to have them guard it** assign any citizen to a residence to have them use it as their quarters* normally, a citizen will "claim" an unused bed and the area around it** citizens decorate their living space with their stuff (see "stuff" above)* people protect their spaces / become annoyed when strangers or unfriendly people intrude"LEARN TO PLAY"* option in front/pause menu* loads Box.sav as starting map, as opposed to normal DeepSpace.sav* "only display once" hint flag for tutorialish / first time messagesTELEPORTERS* build at least two "teleport pad" objects to create a functioning teleporter* UI for selecting which teleporter goes where (dynamically changeable)* teleporter accidents: poorly maintained teleporters could hurt/kill people, scramble their brains (personality change), turn them evil (goatee Spock)METEOR STRIKES* meteors strike bases, punching holes in the hull, depressurizing rooms, damaging people and things** not as harsh as in the Amnesia Fortnight 2012 version, promise :]* shield generators generate shielding to repel meteor strikes (gives technicians stuff to do in space)MISC UI* confirm + cancel for roster screen* custom viz for Construct mode - desaturate colors except for amber building color?* shift-space = max speed* up/down arrows in room centers showing whether room O2 is rising or lowering* "object condition" viz mode: color-code objects by condition, highlight technicians? do same when a technician is selected?* allow zoom in beyond min_zoom, spring back to normal min_zoom after a few seconds* make ability to rename citizens "once only"* "no power" icon over unpowered rooms (once power system exists)* little lines showing where someone is pathing to* cutaway mode should work on asteroids* support Mac trackpad gesturesEMERGENCY DISTRESS SIGNAL* (very expensive?) object you can build that calls for rescue people / immigrants to show up and save your baseBASE NAMING* when your first oxygenated room comes online, base is considered "established" and prompts you for a nameSTEAM WORKSHOP* built in savegame sharing!* mod support!** "mods" subdir where user-created scripts patch base game lua files at runtime** provide uncompiled lua source for gameplay-relevant classes, eg Character.lua, to support modders** allow PNG sprite sheets - lower performance than tex format in exchange for easy moddabilityBARTENDERS* pub customers get their orders from bartender* bartenders serve food (once food exists)* skilled bartenders make people they serve happier* citizen drunkenness - increased by X every drink they have, dwindles to zero slowly (ie "blood alcohol")* drunk citizens more likely to make mistakes while doing dutyCITIZEN FIGHTING* citizens who dislike each other enough will fight* low risk of actual death, but injury and deepening mutual hatred* security can stun violent people to calm them down, knocking them unconscious for a bit* drunk citizens more likely to fight* low morale citizens far more likely to fightSPACE MADNESS* when morale is critically low, space madness takes a form depending on personality type:** sit in bed moping (how to recover?)** become violent, grabbing a rifle if available, attacking random peopleDOCTORS* doctor duty and infirmary zone* doctors unassigned to an infirmary (see "assining people to rooms") patrol the base looking for hurt/sick people* citizens seek out an infirmary/doctor when hurt or sick (parasite infestation)* doctors use tricorder-like first aid prop to heal people** better doctors heal people faster / more fully, bad doctors have a chance to hurt them* revivabed object for infirmary: only way to detect parasite infestation or cure some diseasesCONSTRUCTION TOOLS* "flood fill with floor" tool, works on areas enclosed by walls or asteroid* "build circular room" tool - drag out a circular area instead of a square* filled (with floor) vs unfilled (without floor) toggle for box and circle room toolsMISC LIFE SIM* "skill point distribution" algo for generating skill set on citizen spawn - nobody will be terrible at everything, if someone is really good at something they'll likely be bad at everything else* over time, citizens get nicknames, eg Bob "Sparky" Schmidt* ability to flag any citizens as hostile / suspicious (security will keep an eye on them)* citizens have to reach a locker before they can change duty* citizens become annoyed if their environment is noisy (people passing through or doing stuff) while sleeping or relaxing - incentivize building residences that are low-traffic* "watch video" activity tied to monitors* sportsball matches viewable on monitors / in pubs* high morale = skills go up more quickly* citizens put on duty-outfit when they go to do duty, remove it when starting certain other tasks (sleeping) or if it's been long enough since they last did dutySOCIALIZATION / AFFINITY AI* people prefer to chat with friends, unless they have high gregarious personality in which case they actively enjoy chatting with strangers (low familiarity)* people have +/- affinities for objects and rooms with certain qualities, eg red, dark, fluffy* people have +/- affinities for people with certain qualities (xenophobia/philia, sexual preference, fashion sense)* people spread gossip about people they dislike, biasing affinity map changes against them* trends: popular (high aggregate affinity) people influence the affinities of less popular people* fashion accessories signify social affiliation, eg cliques wear the same kind of thing* new concepts (topics) are gradually introduced by immigrants and trade, eg a new fasion craze starts when a trader visits the base with slap braceletsPERSONALITY TRAITS* introverted/extroverted = how much people enjoy solitary vs group activities* gregarious/shy = how much people enjoy chatting with strangers vs friends* vindictive/forgiving = how long people hold grudges and whether they act on them* angry/peaceful = whether people become violent or depressed when morale is low* neat/messy = whether people pick up litter and spare objects vs throw junk on the floor* religious preference = whether people prefer to be recycled on death or given a "spock funeral"AFFINITY/CONVERSATION TOPICS* games* pubs* tv shows* films* sports* sports teams* music albums* songsTECHNOLOGY* scientist job* research lab zone* blueprints - you can only build what you have blueprints for** scientists can construct blueprints by doing research in labs** players choose research topics?** blueprints can also be discovered aboard derelicts or brought by special immigrants* starting conditions determine what technologies you have access to* take dead hostiles to research labs to study them and learn to better deal with them** eventually, how to deactivate killbots and reform them into friendly (still scary lookin') bots"VISIT A FRIEND'S BASE"* hangar bay zone where shuttles can dock** (post "stuff" update, traders show up here)* load citizens onto a shuttle and give it a destination friend's base* shuttle leaves, your friend gets a visit request* if accepted, your citizens disembark inside their base, walk around and have adventures* eventually, they return to the shuttle and return to your base* travelers preserve any stuff, gained experience, technology etc that they accrue while visiting another baseBASE DEFENSE* more types of attackers show up in derelicts, docking ships, etc:** killbots** murderslugs* invaders breach base walls and invade from the outside* exterior base defenses - defensive gun batteries, shielding* build traps to capture or kill invaders:** tripwires that can be scripted to doors, other traps, depressurize room, etc** laser grids** auto-turrets** stun nets* brig zone for storing captured hostiles or violent citizens** monster domestication/breeding?!?* greater variety of weapons for citizens to wield** flamethrower** gravity gun (flings things/people around)** plasma cannon (cuts through anything)FUNERALS* when they die, depending on religious(?) preference each citizen will either be recycled at the matter recycler, or given a "spock funeral" ie placed in a spacecoffin and sent out an airlock* either way, a small service may be held with the citizen's friends** attending this service raises their morale, ie if there is no time for a proper ceremony then survivors will have a harder time grievingROBOTS* robots join your base as citizens* states for robots:** normal - subservient to organic life, perform the duty they're assigned without question, don't have a personality** rampant - gained self-awareness but hate all organic life, they rampage and band together with / produce more killbots** enlightened sentient - after a long enough life, they become sentient, develop personalities, change their names, live normal livesLAWS* ability to pass ordinances: forbid/penalize certain actions, punish or praise peopleCOMPUTER TERMINALS* write Lua to script control of environment objects, robots, etcPLANETFALL* teleport down to the surface of planet(s) you're orbiting* discover abandoned bases, alien life, friendly or hostile sentientsHOLODECKS* build vast zones that can reconfigure their geometry to provide different entertainment/educational scenarios* citizen costumes for holodeck scenarios* holodeck malfunctions:** glitches that partially reconfigure the geometry of your base, eg "half your base is now a medieval castle"** holo-actors can break free and wreak havok in your base, eg "cavemen and cowboys are attacking everyone""HISTORICAL SCENARIO" ADDON PACKS* props, tiles, costumes for sandbox storytelling in famous sci fi settings: alien, star wars, 2001, etcTIME TRAVEL* events deemed timeline-critical by the IGTTC Armistice of 7978 cannot be changed without serious consequences. however, we are pretty sure time travel armistices are for babies. The dev plans page now just says: Spacebase’s 1.0 release will be its final major update. In addition to lots of bugfixing work, it will add the following features:Tutorial Mode: Start with a basic pre-built base and learn the ropes via a series of tutorial messages.Goals: Track and work towards various objectives, such as “Reach a population of 50 citizens” and “Research all technologies.” The bright side is that the source code will be released, so the community, if so inclined, can pick up where Double Fine is to leave off. Beczunia z grubasa. Cytuj Odnośnik do komentarza
grzybiarz 10 293 Opublikowano 15 października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 października 2014 (edytowane) Robił ktoś zakupy na Kinguin? To jest taka stronka, co gromadzi wszystkie sklepy sprzedające kody do gier. No i kupiłem voucher na gierkę Ubisoftu i dostałem za krótki kod. Jak mam się tu skontaktować ze sprzedającym? Normalnie się klika na sprzedającego i pisze mu wiązankę , ale tutaj nie ma żadnego linku do gościa, a całość mam załatwiać przez pośrednika jakim jest sklep Kinguin? Co za lipa! Sklep to Play PC. Boże co za zj.ebany mają support. No nic, czekam dalej na gierke! Nigdy więcej, tylko Allegro, HB i Steam. Edytowane 15 października 2014 przez grzybiarz Cytuj Odnośnik do komentarza
Labtec 3 643 Opublikowano 15 października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 października 2014 Ja tylko kupuje na: Cjs-keys.com dla nowych steam gier hulu add on dla chrome zeby zmienic ip na meksyk - origin wtedy masz caly duzo taniej i w $ potem klasyczne przeceny steam i humble-bundle I nigdy z niczym nie mialem problemow Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.