maztika 36 Opublikowano 22 grudnia 2012 Opublikowano 22 grudnia 2012 Wciskasz X, czekasz, przyjmujesz lub rezygnujesz z zadania i tak w kółko. Jest to jedyny sposób wyboru misji, także spokojnie, robisz wszystko dobrze Nie ma też ciągle tak, że dana misja jest typowo misją główną. Zwracaj uwagę na swój objective. Przykładowo w zwykłej misji (typu zestrzeliłeś i przejmujesz ufo) możesz mieć objective, aby porwać dany typ ufoka (tu akurat misja z początku gry) i dopiero jak zrobisz to arc thrower'em to popychasz fabułe do przodu. Mam nadzieję, że w miarę jasno wytłumaczyłem Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 22 grudnia 2012 Opublikowano 22 grudnia 2012 (edytowane) srednio jasno, bo nie kumam gdzie sa misje stricte fabularne dostalem misje od "rady" z bomba na cmentarzu - to fabularna czy ki wuj? Edytowane 22 grudnia 2012 przez mr_pepeush Cytuj
maztika 36 Opublikowano 22 grudnia 2012 Opublikowano 22 grudnia 2012 poboczna. misje tego typu będziesz dostawać ciągle. aby popychać fabułę do przodu, co chwilę musisz zrobić coś innego (niekoniecznie musi to być typowa misja). a to zbuduj coś w bazie, a to odkryj coś w laboratorium, a to porwij właśnie sectoida. swój 'objective' masz bodajże zawsze napisany w lewym górnym roku przy wyborze drużyny przed obojętnie jaką misją i wciskając L3, w którymś z menu w bazie (chyba w tym pierwszym z prawej, na dole masz bodajże legendę przycisków). Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 22 grudnia 2012 Opublikowano 22 grudnia 2012 no już właśnie zacząłem to jarzyć... teraz widze, że tu nie ma jak np w Just Cause 2 podziału na misje głowne i poboczne... wykonując misję "poboczną" mogę zrobić postęp w misji głownej (np. wymagane było złapanie żywego ufoka i nie gra roli to, w której misji to zrobię); bardzo mi się podoba takie podejście; (między sprzątaniem i gotowaniem siadam na jedną "misję" albo nawet samą walkę zacznę, a potem robię repeat'a świeta wasza mać!) Cytuj
estel 806 Opublikowano 23 grudnia 2012 Opublikowano 23 grudnia 2012 Żeby mieć dostęp do misji głównej zazwyczaj musisz spełnić jakieś warunki, które można zrealizować w misjach pobocznych np. porwanie ufoka, wybudowanie odpowiedniego facility itd. Jak spełnisz warunek, będziesz mieć dostęp do misji fabularnej. Jeżeli nie spełnisz warunku, będziesz mógł wykonywać misje poboczne w nieskończoność. 1 Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 23 grudnia 2012 Opublikowano 23 grudnia 2012 i to jest wytlumczenie - lap plusa w zasadzie juz zalapalem o co chodzi w tym systemie. np. teraz mialem zlapac tego ufoka, co to mial byc zrobiony z czystej energii i znika po zgonie, ale nie zabralem dziala lukowego, wiec jak go ukatrupilem, to pani doktor odpowiednio mnie zyebawszy a czy misje fabuarne sa takie same u wszystkich, czy tez mocno losowe? czy np. kazdy ma podobne zadanie, ale inna arene do ogrania? chodzi mi tu glownie o to, czy jak bede gral na klasycznym i/lub niemozliwym to beda sie te lvle powtarzac? aha... poziom paniki... do tej pory bralem wszystko po kolei jak sie trafialo. panika w australii i we francji na przedostatnim, prawie najwyzszym poziomie. w zwiazku z tym dwa pytania: 1) czy przy odrzuconym zadaniu, dajmy na to z niemiec, panika tam wzrosnie tak jak wzrasta w pominietym panstwie, gdy mam wybrac zadanie w jednym z dwoch/trzech panstw? 2) czy powinienem teraz tak dlugo odrzucac zadania, az trafie na jakies z francji lub australii, by obnizyc tam panike? Cytuj
Pryxfus 820 Opublikowano 23 grudnia 2012 Opublikowano 23 grudnia 2012 Przeważnie pojawiają się trzy misje do wyboru każda na innym kontynencie, wykonanie misji w danym kraju obniża panikę na całym kontynencie i adekwatnie odrzucisz misje w danym kraju panika wzrasta na całym kontynencie. Więc po pozytywnym wykonaniu misji obniżysz panikę na jednym kontynencie, a podwyższy Ci się na dwóch pozostałych (problem za krótkiej kołdry). Cytuj
Gość Szprota Opublikowano 23 grudnia 2012 Opublikowano 23 grudnia 2012 Pryxfus,a na tej samej zasadzie działają satelity? Czyli jak np wypuszczę satelite nad Indie to cała Azja będzie chroniona,obniży się poziom paniki? Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 23 grudnia 2012 Opublikowano 23 grudnia 2012 ale mi chodzilo nie tyle o to co sie dzieje jak jest info, ze moge wybrac akcje w 1 z 3 panstw, a czy sa konsekwencje, jesli calkowicie odrzuce taka misje. dzis juz na swiatecznej obczyznie, ale wczoraj zona (milosniczka simsow i strategii ekonomicznych) pol godziny siedziala, gapila sie w ekran, po czym stwierdzila: to musi byc dobra gra... Cytuj
Pryxfus 820 Opublikowano 23 grudnia 2012 Opublikowano 23 grudnia 2012 (edytowane) @Lionel Wiesz co, dawno w to grałem, ale wg tego co jest napisane tu: http://xcom.wikia.com/wiki/Satellite satelita obniża panikę tylko w danym kraju. Spokojnie można olać jeden,czasem dwa mniejsze kontynenty i tam nie działać (byleby nie odeszło Ci więcej niż 8 krajów), skupiasz się nad jednym kontynentem wysyłasz komplet satelitów i zgarniasz bonus, opisane są w powyższym linku, np. pełne pokrycie Afryki daje 30% funduszy więcej. Zastanów się co jest Ci potrzebne i ładuj w satelity nad tym kontynentem, nie opłaca się mieć po jednym satelicie nad każdym kontynentem. Edytowane 23 grudnia 2012 przez Pryxfus Cytuj
estel 806 Opublikowano 23 grudnia 2012 Opublikowano 23 grudnia 2012 Wrzucenie satelity na dany kraj zmniejsza panikę tylko w nim, więc najlepiej na początku każdego miesiąca produkować ze 2 satelity i wrzucać je do krajów z najwyższą paniką. Później zróbcie misję główną, która zmniejszy poziom paniki we wszystkich krajach. Dodatkowo zlinkujcie ze sobą dwa Uplinki i już będziecie mieli spore pole manewru. Dwa Uplinki i dwa Satellite Nexus wystarczą do uzyskania 16 miejsc na satelity = pokrycia całej mapy satelitami. Grałem na normalu i żaden z krajów nie wycofał się u mnie, więc da się to zrobić. Grunt to mieć zawsze ze 2 satelity w produkcji. Cytuj
Gość Szprota Opublikowano 23 grudnia 2012 Opublikowano 23 grudnia 2012 (edytowane) Zadam takie noobowskie pytanie,co to są Uplinki? Gram na PL wersji językowej jakby co Edytowane 23 grudnia 2012 przez Lionel Cytuj
estel 806 Opublikowano 23 grudnia 2012 Opublikowano 23 grudnia 2012 No te budynki, które musisz stawiać, żeby móc wypuszczać satelity. Dostępne od początku. Później dochodzą Nexusy i one mają miejsca chyba na 4 satelity zamiast 2. Cytuj
Gość Szprota Opublikowano 23 grudnia 2012 Opublikowano 23 grudnia 2012 A przekaźniki satelitarne a zwrocie "zlinkujcie ze sobą dwa Uplinki" rozumiem że chodzi o to aby połączyć ze soba 2 przekazniki satelitarne? Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 24 grudnia 2012 Opublikowano 24 grudnia 2012 podonie jak Riczi nie mialem pewnosci czy dobrze rozumiem seniore Estel, ale okazuje sie, ze zalapalem no nic... ja staralem sie poki co skupic na wszystkim, ale rzeczywiscie - jak juz ktos powiedzial - mamy tu efekt za krotkiej koldry. zawsze czegos brakuje. pewnie cos strace jak jeszcze kilka misji rusze. aha - czy ilosc zolnierzy ogranicza tylko kasa, czy moze ich zabraknac? poki co traktuje ich jako najwazniejszy zasob i bawie sie w perfekcyjne przechodzenie misji (by nikt nie zginal). zastanawiam sie, czy jest sens powtarzac, jesli padnie tylko jakis zoltodziub Cytuj
Pryxfus 820 Opublikowano 24 grudnia 2012 Opublikowano 24 grudnia 2012 Jak pada żółtodziób to można go olać i grac dalej, kupisz kolejne mięso armatnie i uzupełnisz skład, chyba, że zagrasz na jakimś trudniejszym poziomie wtedy zdarza się, że na misję możesz wystawić niepełny skład, bo reszta nie żyje, albo leczy się w koszarach. W koszarach jest chyba 99 miejsc (piszę z pamięci), więc ograniczony jesteś tylko kasą, nie będziesz nigdy potrzebował aż tylu żołnierzy. 1 Cytuj
estel 806 Opublikowano 24 grudnia 2012 Opublikowano 24 grudnia 2012 I czasem. 3 dni potrzeba na dojazd żołnierzy do bazy. Każdy żółtodziób kosztuje 10 dolców. W szkole oficerskiej można wykupić skilla, że nowo przyjęci żołnierze od razu zaczynają na 1 lvlu, czyli mają określoną specjalizację. Zlinkować to znaczy zbudować w bazie obok siebie. Jeżeli np. macie kwadrat A B C D I w punkcie A i B zbudujecie labolatorium to wywiąże się połączenie pomiędzy A i B A ---- B C D To połączenie zapewni wam jakiś bonus (do podejrzenia w opisie budynku). Połączenia działają też pionowo. Po przekątnej nie. Czyli budując 2 uplinki w A i B macie: A +2 miejsca na satelity B +2 miejsca na sality Połączenie A i B +1 miejsce na satelity Jeżeli dołączycie do tego 2 Nexusy, które zapewniają 4 miejsca na satelity, a podczas połączenia dostają kolejno 1 bonusowe miejsce (albo 2, nie pamiętam) to mając kwadrat składający się z dwóch Uplinków i dwóch Nexusów dostajecie 16 miejsc na satelity. Krajów jest 16, więc jesteście w 100% kryci. Wtedy taki kwadrat wygląda tak: A ---- B | | C ---- D Linkowanie działa na wszystkie budynki w obrębie jednego typu. Czyli można ze sobą łączyć różnego rodzaju generatory, ale nie połączy się Uplinka z labolatorium. Z takich jeszcze innych rad to polecam w miarę szybko dostać się do kwadratu z parą i zbudować na nim generator termiczny/termalny, ten droższy w każdym razie. Będziecie mieli zapas energii, co jest niezmiernie przydatne. Dodatkowo pamiętajcie, że nawet jeżeli kraj osiągnie maksymalny poziom paniki to nie wycofa się z projektu XCOM aż do następnego spotkania Councilu (tego ziomka w cieniu). Czyli, jeżeli nastąpi to gdzieś na początku miesiąca to jeszcze macie czas, żeby wysłać do nich satelitę, skończyć misję główną itd. Wszystko jasne? ;P 2 Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 24 grudnia 2012 Opublikowano 24 grudnia 2012 (edytowane) znow plus - gdybym mogl, dalbym cala ich garsc uprzedzes moje pytanie o moment odejscia krajow. teraz chyba wiem wszystko, co wczesniej mnie meczylo Edytowane 24 grudnia 2012 przez mr_pepeush Cytuj
estel 806 Opublikowano 24 grudnia 2012 Opublikowano 24 grudnia 2012 Gra jest przednia, więc im więcej osób zagra tym lepiej. Miło mi, że mogę służyć radą Cytuj
Gość Szprota Opublikowano 24 grudnia 2012 Opublikowano 24 grudnia 2012 (edytowane) Ehh,dałem trochę d.upy z tymi przekaźnikami. Dzisiaj odpaliłem XCOMA i mam 2 przekaźniki ale wybudowane 2 różnych miejscach :confused: Estel orientujesz się czy da się pozamieniać miejscami np Laboratorium z Przekaźnikiem? Czyli jak wykonam misję główną to obniży sie poziom paniki,miło bo w Niemczech i we Francji mam prawie maksymalny Potwierdzam gra jest mega,wciąga jak diabli Edytowane 24 grudnia 2012 przez Lionel Cytuj
estel 806 Opublikowano 24 grudnia 2012 Opublikowano 24 grudnia 2012 Misja główna obniży poziom paniki chyba o 2 pkt na całym świecie. Pozamieniać miejscami się nie da, ale możesz wybudować nowy obok starego, a w późniejszej fazie gry zniszczyć stary. Ja też w mojej grze źle je pobudowałem i opóźniło mi to dostęp do satelit, ale dałem radę Cytuj
_Red_ 12 065 Opublikowano 25 grudnia 2012 Opublikowano 25 grudnia 2012 Świetna gra, przy okazji w miarę łatwa do "wejścia" - po tutorialu już się raczej rozumie całą mechanikę gry (w stare XCOMy nie grałem, najwyżej Jagged Alliance czy Fallout Tactics z tego typu gier). Wątek główny na razie czeka, robię z przyjemnością same misje poboczne (linka z hakiem + wskok na dach budynku i snajpowanie bydlaków = za(pipi)ioza), łapię ufoki i rozbudowuję technologię. Na razie udaje mi się utrzymać poziom paniki na zadowalającym poziomie - pytanie tylko, czy zbyt długie odwlekanie misji głównych nie spowoduje, że w końcu się obudzę z ręką w nocniku? Nie wiem czy ta gra karze za zbyt długą zabawę (jak Fallout 1) czy nie ma z tym problemu? Cytuj
Gość Szprota Opublikowano 25 grudnia 2012 Opublikowano 25 grudnia 2012 Red że pozwolę się tak spytać,skąd masz linke z hakiem? Cytuj
_Red_ 12 065 Opublikowano 25 grudnia 2012 Opublikowano 25 grudnia 2012 Jest na wyposażeniu jednego z pancerzy, szkieletowy czy coś? Musiałbym sprawdzić w grze nazwę, teraz nie mam jak. Fajna sprawa, zasięg niczym linka z Just Cause 2;) Cytuj
Gość Szprota Opublikowano 25 grudnia 2012 Opublikowano 25 grudnia 2012 To trzeba będzie zbadać ten pancerz. Rozumiem że aby mieć możliwośc zbadania tego pancerza to trzeba ufoka jakiegoś złapać żywcem? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.