mr_pepeush 96 Opublikowano 9 stycznia 2013 Opublikowano 9 stycznia 2013 na muve sa dwie wersje, z dlc i bez niego. ale ten dodatek o ktorym pisalem to nie jest to dlc. to taki gratis dla nowki. jak ja kupowalem to wersja z dlc stala 130 chyba, a podstawka, ktora kupilem, 79 z wliczonym kosztem przesylki kurierem. obadaj dokladnie Cytuj
Kris77 434 Opublikowano 9 stycznia 2013 Opublikowano 9 stycznia 2013 (edytowane) na muve sa dwie wersje, z dlc i bez niego. ale ten dodatek o ktorym pisalem to nie jest to dlc. to taki gratis dla nowki. jak ja kupowalem to wersja z dlc stala 130 chyba, a podstawka, ktora kupilem, 79 z wliczonym kosztem przesylki kurierem. obadaj dokladnie Na Muve jest zwykła edycja za 169 zł i z DLC Elite Soldier Pack za 199 zł. Ty pewnie kupiłeś w grudniu w promocji za 79 zł. Widziałem wtedy XCOM w tej cenie w Muve, ale do wczoraj (do zagrania w demo) mnie ten tytuł w ogóle nie interesował. Edytowane 9 stycznia 2013 przez Kris77 Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 9 stycznia 2013 Opublikowano 9 stycznia 2013 dziwna polityka cenowa... naprawde dziwna... to nie byl rabat 15-20%, a ponad 50%, myslalem, ze to regolarna obnizka. w empiku kosztowalo chyba 129zl - jeszcze tam sprawdz Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 11 stycznia 2013 Opublikowano 11 stycznia 2013 mam pytanie, chyba glownie do osob, ktore zaliczyly juz gre w calosci. (dalej sa mozliwe niewielkie spoilery dotyczace rozwoju technologicznego ) czy na etapie gry po wynalezieniu umiejetnosci psionicznych i budowie przekaznika hiperfalowego (czy jak mu tam) gra moze karac za ociaganie sie w realizacji glownych celow? jak pisalem wczesniej - przerywalem gre na wczesnym etapie bo nie dawalem rady z poziomem paniki. okazuje sie, ze problem ten ma miejsce, jesli ociaga sie z przeprowadzeniem ataku na odkryta baze obcych - do tego czasu jest duzo misji pobocznych, ktore podnosza panike. po ataku jest ich znacznie mniej i pomimo tego, ze trudniej zestrzelic ufoki a przeciwnicy sa "bigger, stronger and more badass" to poziom paniki mam przez 90% czasu na najnizszym poziomie. jak bedzie - moge spokojnie swoim tempem grac i bawic sie ekonomia, czy raczej powinienem w miare regolarnymi kroczkami przec do przodu, zeby nie bylo sytuacji jak z poczatku gry? w ogole jak daleko jestem w watku fabularnym natym etapie? przed chwila mialem filmik z (SPOILER) niekontrolowanym rozruchem hiperfalowca i zestrzelilem po tym namierzony statek. ile procent za albo ile przede mna? nie moge pojmac chryzalida, ktos wie dlaczego? sekcje zrobilem, ale ogluszyc go nie moge, why? Cytuj
dzialkowiec 35 Opublikowano 11 stycznia 2013 Opublikowano 11 stycznia 2013 (edytowane) nie można pojmać takich jednostek jak drony (można jest tylko zhakować), Chryzalida, żadnych robotów (sectopody) ani cyberdysków, więc nie marnuj niepotrzebnie energii Najprawdopodobniej powodem jest to, że te jednostki nie są czyste biologicznie, mają dodatki blachy w sobie Edytowane 11 stycznia 2013 przez dzialkowiec Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 11 stycznia 2013 Opublikowano 11 stycznia 2013 też już o tym myślałem, ale coś mi świta, że za ktoryms razem robiłem jego przesłuchanie; teraz doczytałem na wiki i widzę, że nie można go ogłuszyć coś musiało mi się pomieszać; dziwi mnie ten spadek ilości misji randomowych... jestem na etapie prób złapania obcego statku firestormem i misje, które były w tak dużej ilości na początku, teraz trafiają się góra 1-2 w miesiącu, przez co zaczyna mi brakować surowców do wytwarzania kolejnych zabawek; czy w ogóle warto iść w SHIVy? zrobiłem jeden (gąsienice, minigun) zabrałem na 2 misje i odstawiłem do garażu; co o nich myślicie? Cytuj
dzialkowiec 35 Opublikowano 11 stycznia 2013 Opublikowano 11 stycznia 2013 nie pomieszało ci się, tylko że to był ten jeden raz na potrzeby kampanii i fabuły - taki wyjątek, że można go było ogłuszyć by przesłuchać ja shivów nie robię, szkoda mi na nie kasy - choć choć ich strata tak nie boli jak strata pułkownika Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 11 stycznia 2013 Opublikowano 11 stycznia 2013 tylko właśnie problem mam z tym, że w archiwum badań nie mam wymienionego tego przesłuchania, a wszystkie inne, od sektoida po berserkera, tam są powiem szczerze, że trochę boję się tego co będzie dalej... poziom trudności na starcie był większy, bo ciągle brakowało kaski, panika rosła, a sensownych misji jakby brakowało; teraz mam mało misji mogących podnieść panikę na kontynencie, więcej od rady czy ze strąceń/lądowań - jak mi zaraz dopierdzielą to się nie pozbieram. na tym ng (a to chyba moje czwarte na normalu) mam w ogóle luz, bo coś się porobiło z systemem przydzielania misji; do tej pory jak była misja związana z porwaniami ludzi, to miałem do wyboru 3 zadania - każde w innym kraju i na innym kontynencie; teraz gra jakby wrzuciła mi "easy mode" bo 95% tego typu misji ma konstrukcje taką, ze wybieram pomiędzy dwoma kontynentami, czyli np. mam 2 misje z afryki i 1 z ameryki pn; to baaardzo ułatwia sprawe; poza tym uciekło mi chyba 5 ufolotów, a tylko jeden wrócił, żeby mi satelitę nad stanami zrzucić z nieba aha - żołnierze z umiejętnościami psionicznymi: kiedy wpuściłem pierwszą trójkę na badania, to każdy z nich wyszedł ze stwierdzonymi umiejętnościami; dziewięciu kolejnych przetestowanych już ich nie ma; to norma? jest jakiś % szans na pojawienie się psioniki, czy jest ograniczenie do trzech żołnierzy? Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 13 stycznia 2013 Opublikowano 13 stycznia 2013 co jest, nikt juz nie gra? wsciekam sie, bo jestem przed ostatnia misja, jestem gotowy do nawiazania finalnego kontaktu, ale chcialem wbic jeszcze jedno trofeum - za wszystkie projekty odlewni; potrzebne mi są 2 wraki cyberdysku (sic!) do OSTATNIEGO badania odlewni i nic... 5 miesiecy juz zlecialo, a tylko na jednej misji pojawil mi sie taki cyberdysk, wiec brakuje mi jednego w kolejnych NG raczej nie zamierzam w odlewni zostawiac duzo hajsu, bo sporadycznie korzystam z jej dobrodziejstw, wiec mialem to teraz zalatwic a tu d00pa a odnosnie odlewni pytanie jeszcze, bo na wiki nie moge tego doczytac: jak to jest z tymi ulepszeniami robionymi w odlewni? dajmy na to "SCOPE" po ulepszeniu: jest jakis sposob na zakup ulepszonego SCOPE'a, czy z automatu są ulepszone te, które już miałem i każdy kolejny? ten element po ulepszeniu powinien mieć lepszy % na kryta, więc w statystykach porównawczych tego nie widać, ale z innymi ulepszeniami też nie do końca kumałem o co kaman Cytuj
estel 806 Opublikowano 13 stycznia 2013 Opublikowano 13 stycznia 2013 Psioniki to losowość. Ja przetestowałem jakieś 40 ludzi i żaden nie miał daru ;] W SHIVy nie inwestowałem. Wolałem podbić współczynnik Will u swoich żółnierzy albo Psi-Armorem, albo jakimś takim akcesorium co się robi z Ethereala. Co do Scope'ów to wydaje mi się, że wszystkie są ulepszone. Możesz sprawdzić podczas walki naciskająć lewą gałkę albo prawą. Wtedy wchodzisz w taki status i tam będziesz miał opisane wszystkie bonusy. Improved Scope zwiększa też chyba crit damage, więc powinno być to tam odnotowane. A jeżeli chodzi o misje no to random. Jak masz już ten nowy model interceptora (firestorm?), i walczysz już z Etherealami no to nic cię więcej raczej nie zaskoczy. Skończ grę, zrób sobie przerwę i zagraj na classicu Ja sam jestem przed ostatnią misją, bo chciałem więcej psioników, ale random mnie nie kocha więc pewnie to oleję i skończę gdzieś w tym tygodniu. Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 13 stycznia 2013 Opublikowano 13 stycznia 2013 no właśnie nie widzę tego w statach, albo ślepy jestem fakt,gra już niczym zaskoczyć nie może... ale mogłaby dać ten jeden cyberdysk, żebym sobie to ostatnie trophy zrobił (chyba miałbym wtedy wszystkie trofea możliwe do zrobienia w pierwszym podejściu - poza przejęciem kontroli nad eterykiem - cały czas mam 0% ) Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 21 stycznia 2013 Opublikowano 21 stycznia 2013 skończyłeś wkońcu? ja poprosiłbym o dokładne info jak to jest z obniżaniem i podwyżaniem stanu paniki, do końca jeszcze dokładnie do tego nie doszedłem, poprawcie mnie jeśli się mylę: - misje terroru: -1 dla kraju który wybierzemy by pomóc oraz premia od tego kraju, +2 dla krajów które nie wybierzemy czy dla całych kontynentów od razu? - misje fabularne to -1 dla wszystkich krajów czy tylko dla krajów na kontynencie na którym rozgrywała się misja? - wystrzelnie satelity to -1 dla kraju nad którą się znajdzie? - jeśli dany kraj ma satelitę nad sobą to misje terroru już się w nim nie pojawią, pojawią się rzadziej czy wogóle to nie ma wpływu? Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 21 stycznia 2013 Opublikowano 21 stycznia 2013 Buduj satelity i nie będziesz musiał się przejmować pierdołami co ile dodaje albo odejmuje Wczoraj wróciłem do gry na 4h i tylko mnie utwierdziło w przekonaniu, że to absolutny TOP zeszłego roku. Wciąga jak bagno, nie chce się fabuły posuwać do końca - aby jeszcze pograć Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 21 stycznia 2013 Opublikowano 21 stycznia 2013 (edytowane) ja wczoraj też odpaliłem na chwilę i wsiąkłem na 3h . Syndrom jeszcze jednej misji jest niesamowity...do tego co chwilę dochodzą nowe technologie do wynalezienia, nowe dylematy na co wydać kasę, nowe zabawki do żołnierzy. Do tego replayality mocarne. Nie dziwię się trzeciego miejsca na neogafie w plebistycie na grę roku 2012. Jedna satelita w każdym kraju to pewność, że poziom paniki nie urośnie w nim do 5 kresek i kraj nie odejdzie? Oczywiscie rozumiem,że do tego trzeba mieć dobrze wyposażone interceptory na każdy kontynent bo satelita bez statku jest chyba bezużyteczna? Edytowane 21 stycznia 2013 przez Ficuś Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 21 stycznia 2013 Opublikowano 21 stycznia 2013 skończyłem... wpadły wszystkie trofiki, jakie mogły wpaść w pierwszym podejściu, poza tym cholernym trofikiem za wszystkie badania odlewni; ale mam jeszcze save i nie wiem czy przypadkiem jak dobuduję z 4 warsztaty, to nie obniży koszty badań i będzie wymagało 1 a nie 2 wraki cyberdyski; co do paniki: staraj się jak najszybciej wybudować 2 łącza satelitarne i 2 przekaźniki saltelitarne na planie 2 x 2; ale tutaj spokojnie, bo jeszcze trzeba iść w interceptory, bo jak tylko wystrzelisz satelitę bez obstawy, to zaraz pojawi się ufostatek, który zestrzeli Ci satelitę; ale interceptorów na kontynent też nie więcej niż 2, bo zaraz odkryjesz lepszy myśliwiec i interceptory będą niepotrzebne; co do paniki: nie wiem czy to norma, ale u mnie panika przestała się liczyć bo zrobieniu pierwszej misji fabularnej (atak na bazę); było dużo mniej ataków takich, które musisz wybierać, a na pozostałych kontynentach masz wzrost paniki; grę kończyłem z błękitnym poziomem paniki - czyli 1 kreska (chyba w jednym kraju miałem 2...); to był mój błąd, bo za duzo się pieściłem ze zrobieniem pierwszej misji, przez co dochodziłem do maksymalnej paniki i zaczynały odchodzić kraje; a jak przycisnąłem i za priorytet obrałem zrobienie pierwszej misji, to aspekt ekonomiczny przestał sprawiać jakiekolwiek trudności - tylko walki bywały wyzwaniem (małym i rzadko ). Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 21 stycznia 2013 Opublikowano 21 stycznia 2013 atak na bazę pierwszą misją fabularną? początkowe zadanie to porwanie żywego ufoka, potem każą Ci porwać tego energetycznego co przy rozbitych statkach się pojawia. W między czasie jeszcze jest misja gdzie pierw pojawia się filmik jak to ufo niszczy jakieś miasto i do akcji wkraczają te pająki co zmieniają ludzi w zombie...wydawało mi się, że to sa misje fabularne(przynajmniej ta ostatnia bo ufo można porywać w misjach losowych) Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 21 stycznia 2013 Opublikowano 21 stycznia 2013 Ficuś, jak wybudujesz wszystkie satelity i na każdym kontynencie będziesz miał dobre myśliwce, to nie ma bata żeby panika rosła. Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 21 stycznia 2013 Opublikowano 21 stycznia 2013 to był skrót myślowy - misje fabularne to (idąc Twoim tokiem rozumowania z posta o poziomach paniki i jej obnizaniu) te, które obniżają panikę na całym świecie; a takich jest chyba sztuk 3. a takie rzeczy jak złapanie ufoka nie wlicza się do misji fabularnych, bo możesz to zrobić w dowolnej misji (mówiąc dowolnej mam na myśli taką, w której oczywiście dany gatunek występuje ). DonSterydo - ktoś może błędnie odczytać Twoje słowa, więc je sprostuje po wybudowaniu satelitów nawet nad całym globem panika może nadal rosnąć; dzieje się to jednak dużo wolniej niż przed wspomnianym atakiem na bazę, bo jest mniej zadań "wybierz 1 misje z 3 dostępnych"; oprócz tego każda niewykonana misja może podnieść panikę; jasnym jest, że po wybudowaniu satelitów trudniej o znaczny wzrost paniki, ale założenie dla świeżaka, że satelita to gwarant zatrzymania rozwoju paniki, jest błędne; Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 21 stycznia 2013 Opublikowano 21 stycznia 2013 Są sejwy = nie da się mieć niewykonanych misji Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 21 stycznia 2013 Opublikowano 21 stycznia 2013 ja tu mówię o teorii, nie praktyce Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 25 stycznia 2013 Opublikowano 25 stycznia 2013 (edytowane) już po pierwszym ataku na bazę, jakoś ogarniam panikę na świecie, na razie nikt nie odchodzi. Z kasą też większych problemów nie mam. Oczywiście syndrom za krótkiej kołdry obecny ale jakoś daję radę. Jako ortodoksyjny fan oryginału jednak muszę grzę wygarnąć kilka rzeczy nad którymi ubolewam: - tylko jedna baza - brak instalacji obronnych w bazach, przez co pewnie nie będzie pewnie misji polegających na ich bronieniu - brak mini-gierki przy zestrzeliwaniu ufo - gorsze inwentory żołnierzy(tylko jeden item w plecaku/ewentualnie dwa jak ma się odpowiednią klasę) - malutkie lokacje, w których rozgrywa się walka - tylko sześć postac ido sterowania(ale to pokrywa się z tym, że są małe etapy) Na plus (o dziwo) zdecydowanie nowy system walki, byłem do niego sceptycznie nastawiony ale podział na dwa ruchu do każdej postaci plus te dynamiczne ujęcia kamer itp nadają rozgrywce fajnego charakteru. Same sterowanie bazą jest zrealizowane bardziej przejrzyście(a może dawno temu ja byłem za głupi) i nawet podoba mi się pomysł z rozbudową bazy w głąb. Mimo wszystko godny rekame oryginalnego Ufo, fantastyczna i rozbudowana pozycja. Jak jest z kolejnymi podejściami? generują się losowo całe plansze (czytaj, ułożenie drzew, domków, głazów itp) czy tylko zmieniają się miejsca gdzie w danej lokacji znajdziemy ufoka? Jak z dlc "proca"? widzę, że są do niego polskie trofea, jednak czytałem, że podobno nie działa ono mimo to z polską wersją. Prawda to? Edytowane 25 stycznia 2013 przez Ficuś Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 25 stycznia 2013 Opublikowano 25 stycznia 2013 wiesz, gra jest remakiem, trudno, żeby zrobili to samo, tylko z nową grafią, bo nie miałoby to większego sensu, a i pewnie tamte rozwiązania dziś niekoniecznie by się sprawdzały co do poziomów, to z tego co widzę, jest pewna pula map, na których się gra; na początku myślałem, że są generowane losowo, ale potem zauważyłem, że się powtarzają; niektóre mapki po 3 razy się trafiły w czasie jednego przejścia, ale pomimo tego, że się powtarzały, to kiedy odpaliłem classic znów dostawałem nowe lokacje, więc jest tego sporo; gra została skierowana na to, by starcia z przeciwnikiem były krótkie i intensywne; myślę, że w dzisiejszych realiach nie sprawdziłoby się, gdyby dać 2-3 razy większy obszar, bo by się to nudziło (jak miałem za dużo walk naraz to byłem znudzony); dzięki temu na początku (przed atakiem na bazę) masz skupienie się na walce, dużo misji, a potem już w większości masz grę strategiczną, z budowaniem i rozwojem technologii; myślę, że to udane zbalansowanie rozgrywki, ale ktoś może odwrotnie niż ja mieć większą frajdę z ciągłej walki; o dlc nic nie powiem, nie mam pojęcia jak jest Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 25 stycznia 2013 Opublikowano 25 stycznia 2013 ja mam akurat większą frajdę z walk tylko, że jadę na normalu, na wyższych poziomach pewnie rzucałbym padem o podłogę jak jeden "miss" sprawiłaby, że w turze ufo, ci wybiliby mi cały team Cytuj
mr_pepeush 96 Opublikowano 25 stycznia 2013 Opublikowano 25 stycznia 2013 na classicu trzeba trochę inaczej walkę planować; próbować flankować częściej, atakować z mniejszej odległości, ale i chyba czas zacząć grać medykiem, bo na normalu pominąłem ten skill całkowicie; Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 25 stycznia 2013 Opublikowano 25 stycznia 2013 (edytowane) medyk czyli żołnierz wsparcia z skillem odblokowującym 3 apteczki nie raz i nie dwa mi pupsko ratował nawet na normalu ja gram głównie: 2x ciężki 2x szturmowiec(strzelanie po dwóch turach rządzi) 1x medyk 1x snajper Edytowane 25 stycznia 2013 przez Ficuś Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.