Skocz do zawartości

XCOM: Enemy Unknown


MBeniek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie wyglada to niezmiennie tak:

1x snajper

2x assault z shotgunem (oczywiscie energetycznym)

2x support z plazmowym karabinem, apteczka i jakis support do pancerza

1x heavy z ciezkim plazmowym karabinem

...i jest git.

Moze w pozniejszym etapie zamienie jednego z supportu na kolesia z psychic silami. Assault z trybem run&gun, refleks itd. jest imo bardziej uzyteczny

Opublikowano

a ja miewalem 2 x snajper, 2 x grenadier, 2 x zwiadowca i tez bylo git. na ogol jednak mieszam klasami, w zaleznosci od tego jaki etap. 2 snajperow z umiejetnoscia widoku druzynowego i podwojnym strzalem to po prostu samonapedzajaca sie machina. jesli dobrze zajmiesz nimi pozycje, to masz z ich lapek okolo 3 kille na runde, a jak wyjdzie sectopod, to tymi dwiema postaciami mozna go rozwalic + dejechac nadtepnego sectopoda lub kogos z obstawy pierwszego zdjac.

na normalu sklad druzyny nie ma duzego znaczenia. owszem, czasem cos mozna przyspieszyc, ale na dobra sprawe, to moznaby przejsc gre druzyna jednoklasowa

Opublikowano

Mam taki problem. Muszę popchnąć fabułe do przodu w ten sposób, że muszę ulepszyć moce PSI jakiegoś żołnierza. Wybudowałem tę strukturę, przebadałem wszystkich kolesi i żaden żołnierz nie ma odpowiednich mocy, poza jednym kolesiem, u której coś wykryło, ale nie mogę ulepszyć mu tej mocy. O co chodzi?

Gość Szprota
Opublikowano

Zakończyłem dzisiaj misje

 

ataku na baze obcych w Azji

 

dużo gry mi jeszcze zostało?

 

generator termiczny,warto inwestowac?

 

 

Gość DonSterydo
Opublikowano (edytowane)
' timestamp='1359229698' post='2766415']

Mam taki problem. Muszę popchnąć fabułe do przodu w ten sposób, że muszę ulepszyć moce PSI jakiegoś żołnierza. Wybudowałem tę strukturę, przebadałem wszystkich kolesi i żaden żołnierz nie ma odpowiednich mocy, poza jednym kolesiem, u której coś wykryło, ale nie mogę ulepszyć mu tej mocy. O co chodzi?

 

Musisz wyprodukować specjalny pancerz, który wzmacnia moce psioniczne i wyposażyć w niego jednego z psioników.

Edytowane przez DonSterydo
  • Plusik 1
Opublikowano

generator termiczny super się opłaca wybudować, a co do pierwszego pytania to nie wiem bo sam nie skończyłem jeszcze tego tytułu :P

Opublikowano

ciii bo zaraz Mendrek napisze, że się nie znasz :P

 

W dalszych i większych misjach framerate jest słaby, mi to nie przeszkadza bo to strategia turowa ale da się to zauważyć. Szkoda, że nie ma możliwości opcjonalnej instalki bo tekstury też dość często spóźnia doczytać jak to ma w zwyczaju UE3

Gość DonSterydo
Opublikowano (edytowane)

Na klocku zauważalny permanentny spadek framerate'u jest w sumie tylko w ostatniej misji. Tak to jest ok, czasem jakiś incydentalne spadki.

 

Śmieszne jest to, jak nieraz zdarzało się, że tura z ruchem przeciwnika się trochę przeciągała - przypominało mi to czasy kiedy grało się w Heroes 3 i po 7h gry było już tyle jednostek na mapie, że komputer ledwo wyrabiał z dokończeniem tury, heh.

Edytowane przez DonSterydo
Gość Szprota
Opublikowano (edytowane)

No kurde dzisiaj chwilę grałem i raz tak się przycięło że konsole zwiesiło.

Edytowane przez Lionel
Opublikowano

no dokładnie tak jest :) w sumie te spadki frameratu na ps3 w dalszych misjach wynikają bardziej z faktu, że dysk konsoli nie nadąża bo cały czas boruje w czasie rozgrywki i czasem coś przystopuje na chwilę bo nie zdążyło się wgrać ale całościowo XCOM na ps3 jest wg mnie bardzo grywalny i mi w ogóle w rozgrywce to nie przeszkadza z uwagi na jej charakter

Gość DonSterydo
Opublikowano

Ile mniej więcej poświęciliście na grę? Ja tak przeciągałem, że zajęła mi ok. 38h, a praktycznie to mogłem ją skończyć tak po 24h :P

Opublikowano

ja nie mam pojęcia :P jeszcze jej nie skończyłem, a z tego co widzę to nie ma ona licznika h. Poza tym czasem bawiłem się load/save w czasie misji jak pechowo ostatni żołnierz w turze zauważył bandę kosmitów i nie miałem możliwości ich zaatakowania, a oni w swojej turze zdziesiątkowali mi oddział.

Gość DonSterydo
Opublikowano

Mi mniej więcej raptr liczy godziny. Nie zawsze działa, ale lepsze to niż nic. Szkoda, że nie ma ficzeru jak na Wii, że konsola sama liczy wszystko.

Opublikowano

A tak z "innej beczki" ( tej klimatycznej) uzywacie roznych kolorow do oznaczania zolnierzy?

U mnie wygladalo to tak:

snajperzy - na czarno ( ale bez tych bialych dodatkow)

assault - na czerwono

heavy - ciemnozielony

support - bladoniebieski

psychic - granatowy

Dodatkowo kazdy weteran nosil u mnie helm ( kozacko to wyglada), a rookie/squade byl zawsze bez helmu oraz mial defaultowy kolor.

Przyznam szczerze ze kolorki przydaja sie do szybkiej organizacji - kto-jest-kto na polu walki

PS. Na pc tez czasami tekstury wolniej sie doczytywaly, zwlaszcza kiedy robilem przeglad zolnierzy w barakach i zmienialem im pancerz/bron

Gość DonSterydo
Opublikowano

Ja tam się nie bawiłem w edytowanie wyglądu. Zawsze jak jest gra, która takie coś oferuje, to w moim wykonaniu wygląda to gorzej od oryginału :P

Opublikowano

na drugim podejściu chcę zrobić trofika, za udział jednego wojaka we wszystkich misjach; zrobiłem wyzwolonego chłopaka; różowe umundurowanie, a włosy na błekitno; w każdej scenerii od razu go widać i się nie myli z resztą ;) pozostali mi wiszą, bo jak przerzucam postaci, to i tak patrze w lewy dolny róg, bo mam tam nazwisko, specjalność i umiejętności; dla mnie to łatwiejsze, niż ogarnięcie i zapamiętanie wyglądu każdej jednostki;

 

poza tym customizacji nie używam; na pierwszym podejściu sprawdziłem co można, zrobiłem jednemu fryzurę ala Guile, a potem nasikałem na tę opcję; jak mnie najdzie ochota na przebieranki, to zajmę miejsce żony przy simsach;

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

odeszło mi 6 państw z projektu xcom.zostały tylko dwa i tak się trzymam stabilnie i mocno(randomowe questy długo robiłem by się rozwinąć).mam kilka satelit gotowych do wystrzelenia ,a nie mogę ich wystrzelić , dlaczego ? Każde z państw członkowskich ma jedna kreskę paniki . Jest to mój pierwszy kontakt z serią , gram na klasycznym poziomie trudności . Często robie save w misji , stąd też mam praktycznie wszystkich żolnierzy max rozwiniętych i zgineli tylko ci z misji fabularnych (bodajże pierwsza)

Edytowane przez Usagi
Opublikowano (edytowane)

przekaźniki satelitarne buduj,aaa i każdy kraj może mieć tylko jedną satelitę :P

Edytowane przez Ficuś
Opublikowano

Aby zapobiec odejściu tych państw należy szybko wykonać pewną trudniejszą misję jak się pojawi

z atakiem na baze ufo

 

 

wtedy poziom strachu spada do minimum i można spokojnie grać.

Opublikowano (edytowane)

jestem po tej misji z atakiem na baze ufo.do czasu tej misji straciłem te państwa.więc co , mogę sobie odpuścić budowe kolejnych satelit ? mam 10 / 15 satelit wystrzelonych i jednego gotowego do wystrzelenia . no to będę musiał zburzyć kilka przekaźników ...

Edytowane przez Usagi
Opublikowano

Jak masz państwa bez satelity to wysyłaj. Jeżeli masz więcj satelit i przekaźników to burz ;) Ja właśnie też tak zwlekałem z tym atakiem i przez to straciłem państwa, a potem jak poznałem technologie obcych to wybudowałem od razu ich przekaźnik.

Opublikowano

Gram od dwóch dni (wersja na xa). Właściwie, to od dwóch dni totalnie wsiąkłem i nie mogę się oderwać od gry. Zdecydowanie najlepszy gameplay ostatniego roku. Idealnie się wpasował w moje preferencje (walki turowe, rozwój postaci, "PCtowy" feeling) Dla mnie to też jest pierwszy kontakt z serią, rozpocząłem jednak na klasycznym poziomie. Jak się ma save w każdym momencie, to myślę, że i mogłem się zdecydować na najwyższy stopień trudności. Czasami jest trudno, czasami misja trwa kilka minut i nie muszę bawić sie w ładowanie zapisów i to pomimo, że stopień trudności danej misji jest "bardzo wysoki".

 

Na razie żadne państwo nie odeszło, operuję garniturem ok. 12 żołdaków z czego kilku już prawie wymaksowałem. Jestem tuż po ataku na bazę ufo.

To teraz pytania

1. Mam kilkunastu żołnierzy i tylko jednego snajpera. To kwestia losowa, czy z góry nałożone ograniczenie (jeden aktywny snajper)? Snajper zgarnia najwięcej fragów, więc zakładam, że może faktycznie jest to ograniczenie.

2. Czy jest sens rekrutować nowych wojaków, skoro staram się kończyć każdą misję w komplecie?

 

Minusy jakie wyłapałem
-słaby balans misji, czasami jest trudno i ładuję save po kilka/kilkanaście razy na misję, a czasami kończę ją przy pierwszym podejściu. Oczywiście piszę tu o przypadkach kiedy w opisie misji jest poziom trudności "bardzo wysoki".

-naiwna fabuła i to tak na maksa, z masą tekstów tekstów w stylu "nie chciałam w to wierzyć, ale teraz już wiem dlaczego porywają tych ludzi. Przeprowadzają na nich eksperymenty! (serio?!) Tylko w jakim celu?" rzucone już po tym jak na koncie mam kilku złapanych, przebadanych lub przesłuchanych alienów ...

-dziwna, z góry ustalona szansa na trafienie. Mogę mieć wyświetlone 90% na trafienie, stać z paralizatorem obok wroga z jedną kreską energii, a i tak ile razy bym nie ładował stanu gry to nie trafiam w niego (pomimo, że sam obchodzę jego pozycję z każdej możliwej strony, a wyświetlany procent szansy wacha się od 70-92%!). Dopiero zmiana jego pozycji przynosi efekt, czyli uciekam chłopkiem, on mnie nie widzi i musi podejść, więc jak to czyni ja go znowu podbiegam i tym razem wystarcza mi nawet 60% by go uśpić.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...