Skocz do zawartości

XCOM: Enemy Unknown


MBeniek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie pchać się na pałę, lepiej nie wychodzić jednym herosem na lufy kilku ufokom. Czasami lepiej zrobić 2 kroki mniej niż o 1 za dużo. Staraj się doprowadzić do sytuacji w której każdy członek teamu po wykonaniu ruchu jest w stanie otworzyć ogień do wroga. Oczywiście powyższa dewiza o nie pchaniu się pałę tyczy się również tego, że im mniej wrogów Cię zobaczy, tym lepiej dla skuteczności skomasowanego ognia twojego zespołu ;). Snajper=bóg słońce. Jak ufok przejmie Twoją jednostkę, to jak najszybciej zabij tego ufoka. Trzymaj palec na "zapisz grę", ale w związku z zabezpieczeniem przed nadużywającymi tej funkcji, musisz się trzymać powyższych zasad. Gra na hardzie nie jest jakaś bardzo trudna, gra jest raczej mało frustrująca o ile często myślimy na zapas.

Opublikowano (edytowane)

Ja grałem na X360 w polską wersję, nie wiem jak na PS3.

Co do rozwoju naukowego, to jest bardzo istotny. Strategiczne planowanie bazy jest bardzo ważne, bo np. za sąsiedztwo z odpowiednim budynkiem (zwykle takim samym) dostajemy bonusy. Dodatkowa energia, naukowcy itd. Chodzi o to, że nie można stawiać odpowiednich struktur gdzie popadnie, bo miejsce mamy ograniczone i po pewnym czasie może się okazać, że np. nasze zasoby energetyczne nie pokrywają zapotrzebowania na nie, bo mamy za mało generatorów lub też są porozsiewane po całej bazie (a tutaj chodzi o bonusy znacznie zwiększające zasoby!).

Nie muszę chyba pisać, że bez rozwoju nowych technologii walka z ufokami jest mocno utrudniona? Do tego rozwój bazy jest wymuszany przez fabułę i nie da się np. posunąć akcji do przodu, jeżeli np. nie zbudujemy czegoś lub nasi naukowcy nie wymyślą nowej broni itp.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Najważniejsze żeby jak najszybciej połączyć ze sobą dwa Satellite Uplink i dwa Satellite Nexus. Czyli robisz z nich kwadrat np:

 

Uplink - Uplink

    |             |

Nexus - Nexus

 

Dzięki temu masz 16 miejsc na satelity do dyspozycji = możesz wysłać satelitę do każdego kraju = nikt ci nie odejdzie z projektu + dostaniesz bonusy za posiadanie wszystkich krajów z danej grupy

  • Plusik 3
Opublikowano

potwierdzam, główna zasada strategii tej gry, bez tego kwadratu będą same kłopoty, z nim praktycznie cała ekonomia zapewniona

Opublikowano

tak jak piszą koledzy powyżej, a oprócz tego nie buduj hyperwave beacon, jeśli we własnej flocie nie masz demonów (te "samoloty" na technologii obcych), gdyż po zbudowaniu tego ustrojstwa spodki obcych są znacznie silniejsze. w samoloty pakuj najlepiej emp i dobrze byłoby mieć chociaż jeden nad każdym kontynentem.

Opublikowano

Moja ekonomi było do dupy i chyba trzeba zaczynać grę od nowa :( Afryka stracona, USA najwyższy poziom paniki, ogólnie dupa. Do tego misja gdzie dwóch mam tylko bardzo doświadczonych żołnierzy a reszta to nooby bo reszta odpoczywa :(. Misja nie do przejścia, a wrogów dużo i jeszcze te cholerne mutanty.

Opublikowano

Najważniejsze żeby jak najszybciej połączyć ze sobą dwa Satellite Uplink i dwa Satellite Nexus. Czyli robisz z nich kwadrat np:

 

Uplink - Uplink

    |             |

Nexus - Nexus

 

Dzięki temu masz 16 miejsc na satelity do dyspozycji = możesz wysłać satelitę do każdego kraju = nikt ci nie odejdzie z projektu + dostaniesz bonusy za posiadanie wszystkich krajów z danej grupy

 

Czego ja tego posta nie przeczytałem jak zaczynałem grę. To mnie właśnie wkurza w tej grze, że ciągle jakieś państwa odchodzą mimo tego, że non stop staram się robić misje zmniejszające panikę. Na dodatek nie wiem dlaczego ubzdurało mi się,że można wysłać tylko 3 satelity. Teraz to ja już nie mam z 6-7 pańśt w tej cąłej osi czy jak to tam jest.

I teraz pytanie, zaczynać grę od nowa czy uda mi się mimo wszystko jakoś ją pokonać ?

Opublikowano

Wysłanie satelity nad każde państwo wcale nie oznacza, że nikt nie odejdzie, bo panika i tak będzie się zwiększać tam gdzie nie będziesz wysyłał ziomków na misje.

 

Ja wysyłałem satelity tylko w gorących momentach np. jak w Egipcie i Argentynie miałem prawie max panikę (4/5) i miałem misję do wyboru Nigeria/Argentyna/Francja to leciałem do Argentyny, a po misji gdy panika w Egipcie była max wysyłałem tam satelitę co obniżało z automatu panikę o 2 w tym kraju (to że satelita pojawi się tam dopiero po kilku dniach nie ma znaczenia).

 

Co do budowy to nie opłaca się budować laboratoriów, IMO max 2 obok siebie wystarczą. Za to warsztaty to dobra rzecz, bo później jak coś zbudujesz to zwracają Ci część kosztów budowy (zależy od ilości warsztatów obok siebie), i z tego co pamiętam to obniżają koszty budowy przedmiotów. Warto też jak najszybciej łapać ufoków żywcem, dzięki przesłuchaniom dostajemy kredyty które przyspieszają rózne badania np. nowych broni o 50% (co wyklucza potrzebę budowy laboratoriów).

 

A i nie warto dawać mysliwców na kontynenty gdzie nie ma satelit, przynajmniej ja nigdy nie miałem wykrytego latającego UFO nad kontynentem bez satelity.

 

Grałem na normalu, na końcu miałem 10 wystrzelonych satelit i w 3 państwach panikę 3/5, reszta 2/5 lub 1/5. Ale za to wykryło mi 4 ludków ze skillami psionicznymi, po ich wymasterowaniu na polu walki robiłem z przeciwnikiem co chciałem :P

Opublikowano

Wysłanie satelity nad każde państwo wcale nie oznacza, że nikt nie odejdzie, bo panika i tak będzie się zwiększać tam gdzie nie będziesz wysyłał ziomków na misje.

 

Ja wysyłałem satelity tylko w gorących momentach np. jak w Egipcie i Argentynie miałem prawie max panikę (4/5) i miałem misję do wyboru Nigeria/Argentyna/Francja to leciałem do Argentyny, a po misji gdy panika w Egipcie była max wysyłałem tam satelitę co obniżało z automatu panikę o 2 w tym kraju (to że satelita pojawi się tam dopiero po kilku dniach nie ma znaczenia).

 

Co do budowy to nie opłaca się budować laboratoriów, IMO max 2 obok siebie wystarczą. Za to warsztaty to dobra rzecz, bo później jak coś zbudujesz to zwracają Ci część kosztów budowy (zależy od ilości warsztatów obok siebie), i z tego co pamiętam to obniżają koszty budowy przedmiotów. Warto też jak najszybciej łapać ufoków żywcem, dzięki przesłuchaniom dostajemy kredyty które przyspieszają rózne badania np. nowych broni o 50% (co wyklucza potrzebę budowy laboratoriów).

 

A i nie warto dawać mysliwców na kontynenty gdzie nie ma satelit, przynajmniej ja nigdy nie miałem wykrytego latającego UFO nad kontynentem bez satelity.

 

Grałem na normalu, na końcu miałem 10 wystrzelonych satelit i w 3 państwach panikę 3/5, reszta 2/5 lub 1/5. Ale za to wykryło mi 4 ludków ze skillami psionicznymi, po ich wymasterowaniu na polu walki robiłem z przeciwnikiem co chciałem :P

No tak, ale jestem już przy ataki na bazie ufo i straciłem z 6-7 państw i mam tylko raptem dwie satelity wypuszczone. Więc chyba będzie lepiej zacząć od nowa. Szkoda tylko moich wojaków, bo mam już większość na maksymalnym "levelu", do tego prawie każdy lata z najlepszym pancerzem oraz z laser/plasma gunami.

 

Jak się wysyła te myśliwce, bo nie czaje tego myku.

Opublikowano (edytowane)

To były takie ogólne wskazówki ode mnie, na twoim miejscu zacząłbym faktycznie od nowa.

 

Myśliwce masz w hangarze, nowe wytwarzasz tylko na kontynencie na którym zacząłeś grę, potem wysyłasz je na inne kontynenty (transferujesz kwadratem). Można mieć max 4 myśliwce na kontynent (żeby wytwarzać nowe trzeba zrobić miejsce w swoim kontynencie). A żeby zaatakować UFO to musi je wykryć satelita, wtedy masz misję na zestrzelenie tego UFO (wysyłasz myśliwce - pojedyńczo) i potem możesz zbadać wrak (mi kilka razy UFO uciekło, nie miałem żadnych konsekwencji - podobno może wrócić i zestrzelić satelitę, ale to chyba tylko wtedy gdy nie zareagujesz w ogóle na nie czyt. nie wyślesz myśliwców).

Edytowane przez Czimeq
Opublikowano

Tak Ufoki mogą zestrzelić satelitę. Miałem satelitę kiedyś nad USA i wykryła mi ona UFO, ale nie wiedziałem jak wysłać myśliwce na inny kontynent i po jakimś czasie satelita została zestrzelona.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nadchodzi duży dodatek do gry:

 

New soldier abilities allow you to research Gene Mods to augment your fighters' physical capabilities, and the Mechanized Exoskeletal Cybersuit. MECs can use flamethrowers or grenade launchers, because it is cool when mechs use those things. New weapons and equipment will also bolster your assets.

New enemies will also rear their ugly heads, with the Mechtoid the first to be unveiled. An alien resource known as MELD, fresh tactical challenges and a whole 47 new maps are also on the cards. You'll also get more multiplayer environments, units, and powers, as well as stuff yet to be announced.

 

http://www.destructoid.com/xcom-enemy-within-announced-for-november-12--260465.phtml

 

1LZcXgE.jpg

 

y6lYYzZ.jpg

 

Lv0tsLD.jpg

 

Premiera 12 listopada.

Opublikowano

YES PLS BITCH.

 

Właśnie sobie odświeżam Xcoma, bo wstyd się przyznać ale przerwałem grę przed ostatnią misją. Dzisiaj właśnie zrobiłem mały rekonesans gdzie jestem, jak wygląda sytuacja i odpaliłem ostatni atak na obcych. Jadę z tematem specjalnie przed Enemy Within, które czuję że wyciągnie mi znowu kilka ładnych godzin z życia.

 

Miód!

Opublikowano

Ja niestety po raz pierwszy w historii był tak w ujany na grę że ją odinstalowałem. Nawet nie chodziło o to że zacząłem grać drugi raz bo dzięki waszym radom szło mi nieźle ale czarę goryczy przelały te z(pipi)ane randomowe strzały. Nic tak nie wkurza jak strzał w przeciwnika który stoi obok ciebie i napis Miss. 

Gra świetna, ale to potrafi ostudzić chęć do grania 

  • Plusik 1
Opublikowano

Rozwala mnie narzekanie na trudnosc tej gry. Remake jest o wiele prostszy od oryginalu, a randomowosc strzalow to jeden z najlepszych jej elementów.

90% zgonow spowodowanych nieudanym strzalem to wina gracza, a nie gry.

 

Wlasnie skonczylem swoj pierwszy playthrough na classicu i stwierdzam, ze to najlepszy remake klasycznego hitu (razem z Resident Evil Remake). Po skonczeniu, od razu zabralem się za classic ironman - tutaj dopiero zaczyna się prawdziwa zabawa. Juz nie moge sie doczekac starcia z trybem impossible.

 

Gra ma swoje minusy, glowny to mala ilosc map oraz brak ich randomowosci. Brakuje mi tez tego charakterystycznego klimatu lat 90'tych znanego z oryginalu (i wspanialej muzyki z wersji z psx'a). Do tego zdarzylo mi sie pare bugow z zacieciem sie gry.

 

 

Ponizej gameplay z dodatku:

 

 

 

Swietnie to wyglada. Dodatek z pewnoscia wprowadzi troche zmian w balansie gry, glownie powinni oslabic snajperow ze squadsight, gdyz czyni to gre zbyt prosta od pewnego momentu.

Czekam podekscytowany na to rozszerzenie.

Opublikowano

Ja mam podobnie. Też czekam podjarany i tym razem od razu zaczynam od Classica. Xcoma przeszedłem na normalu, ale pod koniec gra rzeczywiście była za prosta. Chociaż po dłuższej przerwie jak udałem się na misję to praktycznie cały team mi padł. Jednak grupowanie teamu w momencie kiedy przeciwnik ma granaty to nie był dobry pomysł ;P

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

czesc wie ktos moze czy DLC Slinghot-Proca działa z polską wersją na plycie? CZy lepiej poczekac na Enemy Within, ktora podobno bedzie zawierac. Chodzi mi o wbicie trofeów z tego DLC

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...