Skocz do zawartości

Instalacja wodorowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No to sie przyznac kto ma w planie zalozyc? ;> Wiadomo, ze "nie mozna" w Polszy, na cale szczescie jednak sprytni placa mniej i ludziki zakladaja sami. Schematy ogolno dostepne, sam zesta w sumie nie taki drogi jesli liczyc oszczednosc. Kto duzo jezdzi wie o czym pisze.

 

Nizej przykladowe linki do aukcji na aledrogo.

 

KLIK

 

woda550.jpeg

 

Artykul (?) na wp.pl

Edytowane przez 2razyjot
  • Odpowiedzi 6
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Ja pie.rdole rozpisałem się jak mickiewicz i opera posłała tekst w pi.zdu. Bez jaj:) Myślę,że będzie problem nawet z 20%. Zamontowalismy to w ramach testu w fordowskim 2.5D. Silnik chodzi troszkę ciszej,ale to ze względu na ogromny pobór prądu. Można sobie zrobić krzywdę, półlitrowa butelka z włożonym na 15sekund wężem od generatora,po odpaleniu wybuchła i to nie słabo. Raczej gów.no, u nas zostanie zaadaptowane do palnika - prędzej się przyda i sprawdzi niż w samochodzie ;)

Edytowane przez Pajda
Opublikowano

Moim zdaniem to trochę naciągane. Urządzenie musi pobierać prąd na elektrolizę, co za tym idzie obciąża silnik. A że w przyrodzie nic nie ginie to bilans się wyrówna i tak. Większe obciążenie silnika = większe spalanie, a jak wiadomo nie wszystka energia zawarta w paliwie jest wykorzystywana do pracy silnika. To tak na prosty rozum biorąc, być może się mylę ;)

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Oczywiscie w Polsce ( i ogólnie w Europie) jest cisza o wodorowych ogniwach paliwowych. Juz od kilku lat istnieja jednostki zdolne do przetwarzania wodoru w "w locie" na energię elektryczną. Są nawet firmy oferujące gotowe silniki ( bez przekladni) do montazu w pojazdach. Z tego co pamiętam to zakres mocy to od 50kW do nawet 400kW. W sąsiednim miescie istnieje fabryka z wozkami widlowymi opartymi na takim rozwiazaniu. Wodor produkowany jest na zasadzie elektrolizy, zasilanie do tego brane jest z fotowoltaiki. Pozniej wodor tankowany jest w butle i montowany na wozki. Drugim przykladem mogą być autobusy miejskie zasilane w ten sposób wodorem.

 

Tak, wiec to co oferuja wielkie koncerny paliwowe mozna sobie wsadzic. Celowo nowe technologie wdrazane sa tak powoli. O samochodach elektrycznych z akumulatorami nawet szkoda sie rozpisywac, bo to wiecej niz zenada i ogłupianie ludzi. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...