Perez 1 743 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Opublikowano 27 kwietnia 2012 PSX Extreme #177 Majowy numer dostępny od 2.05 (środa) Prenumerata - wysyłka 29.04 (niedziela) KONKURS - w majowym numerze PSX Extreme konkurs, w którym do wygrania trzy konsole Nintendo 3DS! Wszystkie szczegóły (m.in. regulamin i zasady zabawy) wraz z pierwszym pytaniem znajdziecie 1 maja (wtorek) na PPE.pl Nie trzeba być melomanem, aby docenić dobrą ścieżkę dźwiękową w swojej ulubionej grze. Ale myli się ten, kto sądzi, że najwięksi kompozytorzy z Hollywood pracujący dla naszej branży to oznaka, że gry weszły na salony. Przy dzisiejszych budżetach wydawców idących w miliony, Hans Zimmer czy Harry Gregson-Williams to tak samo dobry marketing dla danej produkcji, jak każdy inny. Na szczęście nasza branża nie jest skazana wyłącznie na najemników – dorobiła się własnych nazwisk i geniuszy tworzących dźwięki godne branżowych Oscarów. O nich wszystkich oraz najciekawszych soundtrackach ostatnich miesięcy traktuje nasz pierwszy Temat Numeru – bo w tym miesiącu mamy dla Was aż dwa... Dla wielu z nas gry wideo to podstawowe hobby – ale ilu ma pojęcie, jak dokładnie powstają? Jakie najważniejsze procesy muszą zajść, aby pierwotna idea zamieniła się w produkt, czekający na nas na półce sklepowej? Jakie niespodzianki i zagrożenia czyhają na deweloperów, z czym się zmagają, aby swoje wizje oddać nam we władanie? Tego dotyczy nasz drugi Temat Numeru, na potrzeby którego przepytaliśmy Adriana Chmielarza, szefa studia People Can Fly. Jednym z objawów wiosny jest doroczne Electronic Arts Spring Showcase – EA pokazało nam w Londynie swoje największe nadchodzące produkcje: Medal of Honor Warfighter, Crysis 3 oraz Walkę w zwarciu – nowe DLC do Battlefield 3. Graliśmy też w Sorcery: Świat Magii (czy to oczekiwany mesjasz dla PS Move?), Resistance: Burning Skies na Vitę (jak się sprawdzają dwa analogi?) oraz mamy finalne werdykty dla Wiedźmina 2, Sniper Elite V2, Prototype 2 i paru innych nowości. A to jedynie fragment atrakcji nowego numeru – resztę pozostawiam Wam do odkrycia. Chociaż nie – zdradzę Wam jeszcze dwie. Po pierwsze, powraca Region Filmowy, w czym duży był Wasz udział i pozytywne przyjęcie cyklu KinematoGRAfia. Kuba Sobek związany jest z filmami nie tylko hobbystycznie, ale i zawodowo. Mam nadzieję, że jego recenzje godnie wypełnią miejsce po Michale. Po drugie, na gamescom 2012 po raz pierwszy znajdzie się specjalna, wydzielona przestrzeń dedykowana mobilnemu graniu. Można się śmiać ze smartfonów i tabletów, dotykowych interfejsów imitujących pady i wieszczenia śmierci konsol, ale nie można udawać, że ten rodzaj rozrywki nie istnieje. My nie zamierzamy, dlatego co miesiąc będziemy oceniać kilka najciekawszych naszym zdaniem pozycji. Żebyście nie utonęli w morzu nieznanego chłamu, za który ktoś każe Wam płacić. [Grzegorz 'Butcher' Drabik] PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE! TEMATY NUMERU Gra muzyka - 6 stron poświęconych muzyce w grach - historia, kompozytorzy, najlepsze płytyOd idei do półki sklepowej - Roger i SoQ wypytali Adriana Chmielarza, szefa studia People Can Fly, jak powstają gry CO NOWEGOBattlefield 3: Walka w zwarciuCrimson DragonCrysis 3Epic Mickey 2: The Power of TwoHalo 4Medal of Honor WarfighterThe Amazing Spider-Man PLAYTESTYResistance: Burning SkiesSorcery: Świat Magii RECENZJEDevil May Cry HD CollectionHyperdimension Neptunia mk2Kinect Rush Przygoda...Kinect Star WarsMUD – FIM Motocross WCPandora’s TowerPrototype 2Saint Seiya Sanctuary BattleSniper Elite V2Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Edycja Rozszerzona NETWORKAnomaly Warzone EarthDiabolical PitchFezTrials EvolutionUEFA Euro 2012Wheels of Destruction: World Tour POCKETAngry Birds SpaceCut the Rope ExperimentsDraw SomethingInazuma Eleven 2: Firestorm/BlizzardKid Icarus: UprisingPlants vs. ZombiesShin Megami Tensei: Devil Survivor 2Sumioni: Demon ArtsTales From Spaces: Mutant Blobs AttackTrain Crisis HARDKORDarmowe granie - SoQ o coraz popularniejszym free-to-play - mrzonka czy przyszłość?Gatunkowe stereotypy (cz. 2)KinematoGRAfia – „Mortal Kombat”Powrót do przeszłości – Playdia & PippinO co chodzi jakby... – God of WarPrzez pryzmat serii – Devil May CryTo było grane – WormsGraczpospolitaKącik sportowyKącik RPGKącik wyścigowyKącik bijatyk FELIETONYZ dziennika graczaOd gracza dla graczyBabskie sprawyOkiem maniaka STAŁE RUBRYKI Co nowego Ohayo NipponHyde ParkRegion FilmowyListyFinish Him! PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE! PRENUMERATA zostanie rozesłana w niedzielę, 29.04. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj. Zapowiedź nowego numeru również na PPE.pl. Informacje o majowym PE znajdziecie również na naszym profilu facebookowym. Cytuj
Hubert249 4 279 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Kapitalny cover znowu! Brawo Romek Cytuj
el-shabazz 32 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Prawie, bo kompozycja zepsuła efekt. 1 Cytuj
aux 3 784 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Okładka super, zawartość z tego co widzę jeszcze lepsza. Szacunek dla was za szybkie przywrócenie Regionu Filmowego. Nie spodziewałem się że tak szybko to nastąpi. Ciekaw jestem stylu tego nowego recenzenta, Myszaqa i Walkiewicza czytało mi się dobrze. Pochwalić muszę również wygląd recenzji, w poprzednim numerze podobały mi się strony o Yakuzie DS. Cytuj
PRQc 705 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Ten opis serii God of War nie potrzebny, w nr 152 gdzie była recka GoWIII był opis historii Kratosa, mogliście jakąś inną gierkę dać. DUŻY plus za kontynuację- KinematoGRAfia – „Mortal Kombat” 3 Cytuj
Zwyrodnialec 1 716 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Ten opis serii God of War nie potrzebny, w nr 152 gdzie była recka GoWIII był opis historii Kratosa, mogliście jakąś inną gierkę dać. DUŻY plus za kontynuację- KinematoGRAfia – „Mortal Kombat” Ale niepełny, bez trójki i Ghost of Sparta. Cytuj
Lipa 512 Opublikowano 27 kwietnia 2012 Opublikowano 27 kwietnia 2012 I to się nazywa zapowiedź. Mam nadzieję, że to nie ze względu na majówkę Cytuj
grzybiarz 10 301 Opublikowano 28 kwietnia 2012 Opublikowano 28 kwietnia 2012 Loki pisuje te recki na iOSa? Kiedyś robił takie małe przeglądy, Cytuj
Perez 1 743 Opublikowano 28 kwietnia 2012 Autor Opublikowano 28 kwietnia 2012 Loki pisuje te recki na iOSa? Kiedyś robił takie małe przeglądy, SoQ Cytuj
Tokar 8 271 Opublikowano 29 kwietnia 2012 Opublikowano 29 kwietnia 2012 Czy ja dobrze widzę, że region filmowy wraca ? Cytuj
kasuro 34 Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 Czekałem na PS2 w powrocie do przeszłości a tu lipa znowu, oby artykuł byl wielostronicowy następnym razem jak nie to się obrażam, Felietony i hardcor to to co przykuję moją uwagę tego numeru.... Cytuj
Perez 1 743 Opublikowano 2 maja 2012 Autor Opublikowano 2 maja 2012 Odnośnie PS2 wspominałem już kilka razy - Roger szykuje tę konsolę na zamknięcie cyklu, czyli za kilka miesięcy. Z pewnością odsłona Powrotu poświęcona PS2 będzie obszerniejsza niż tradycyjne 2 strony. Cierpliwości . Cytuj
zalef88 53 Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 Wspomnienia Rogera w Hyde Parku Aż się łezka w oku kręci jak o tym pomyślę, to były czasy. 1 Cytuj
Gość szpic Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 przeglądając numer się załamałem. Tych kolorowych stworków i tyle japońszczyzny w recenzjach jeszcze nie widziałem. do tego nudna ( dla mnie ) publicystyka spowodowaly ze zamiast czytac teraz psx'a ogladam jakis porywajacy mecz snookera Cytuj
Zwyrodnialec 1 716 Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 Beka w rankingu DMC, jedynka oceniona minimalnie wyżej od 4 części. :rofl2: Albo kolejny rodzyn, że system walki z pierwszej części z taką samą notą jak ten z trójki WTF? Cytuj
Roger 2 084 Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 (edytowane) Beka w rankingu DMC, jedynka oceniona minimalnie wyżej od 4 części. :rofl2: Albo kolejny rodzyn, że system walki z pierwszej części z taką samą notą jak ten z trójki WTF? Butcher tłumaczył już kiedyś, że w Pryzmacie oceniamy kolejne tytuły z perspektywy czasu - tego, jak atrakcyjne są one dzisiaj. Niektóre rozwiązania z jedynki (jak chociażby kamera), mocno się już zestarzały, nie wspominając o oprawie, która w czwórce z racji wydania gry na kolejką generację konsol jest naturalnie lepsza. Co do oceny systemu walki w jedynce i trójce - rzuć jeszcze raz okiem na tekst, bo ja tam widzę dość znaczącą różnicę Edytowane 2 maja 2012 przez Roger777 1 Cytuj
Zwyrodnialec 1 716 Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 Rzeczywiście, źle spojrzałem, to jedynka i dwójka mają takie same noty za walkę. Co też jest śmieszne, bo w dwójce za mocna jest broń palna względem miecza, zwłaszcza gdy w dalszej części gry zbiera się pistolety maszynowe. Oprawa graficzna wiadomo, że będzie na korzyść 4 części, bo to nowa generacja (btw głupio tak porównywać gry z różnych epok pod tym względem na różnych systemach), ale już dźwiękowa jest znacznie lepsza w pierwszej części. Nie wiem czy to kwestia gustu, ale elektronika wymieszana z riffami znacznie lepiej pasowała do ostrej jatki, niż wrzucany od 3 części metal z wokalem. Z kamerą w jedynce nie przypominam sobie jakiś rażących błędów i praktycznie cały czas pracuje idealnie i nadąża za postacią, bo walka nie była jeszcze tak dynamiczna jak później. Wyjątkiem mogły być zbierane sekrety, wtedy ustawiała się pod dziwnym kątem. Cytuj
Roger 2 084 Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 (edytowane) Rzeczywiście, źle spojrzałem, to jedynka i dwójka mają takie same noty za walkę. Co też jest śmieszne, bo w dwójce za mocna jest broń palna względem miecza, zwłaszcza gdy w dalszej części gry zbiera się pistolety maszynowe. Oprawa graficzna wiadomo, że będzie na korzyść 4 części, bo to nowa generacja (btw głupio tak porównywać gry z różnych epok pod tym względem na różnych systemach), ale już dźwiękowa jest znacznie lepsza w pierwszej części. Nie wiem czy to kwestia gustu, ale elektronika wymieszana z riffami znacznie lepiej pasowała do ostrej jatki, niż wrzucany od 3 części metal z wokalem. Z kamerą w jedynce nie przypominam sobie jakiś rażących błędów i praktycznie cały czas pracuje idealnie i nadąża za postacią, bo walka nie była jeszcze tak dynamiczna jak później. Wyjątkiem mogły być zbierane sekrety, wtedy ustawiała się pod dziwnym kątem. Co do kamery - nie do końca się z tobą zgodzę. Grając w edycje HD uświadomiłem sobie, że czasami jest bardzo niewygodna. Chodzi nie tylko o zbieranie sekretów, o czym wspomniałeś, ale także walkę w pomieszczeniach, gdzie nagle zmienia się ujęcie/kąt widzenia, co potrafi po prostu zdezorientować. Bywa nawet tak, że ładujemy śrut we wroga, którego nie widzimy. Muzyka - ta również strasznie podobała mi się w jedynce i o tym także napisałem w podsumowaniu. Jeśli zaś chodzi o system walki - niektóre zmiany w dwójce można zaliczyć na minus (wspomniana przez Ciebie moc broni palnej), a niektóre na plus (zmiana w locie tejże broni czy przycisk odpowiadający za efektowne uniki). Ja generalnie jestem przeciwnikiem demonizowania dwójki - fakt, była to gra gorsza od pierwowzoru, a i można ją uznać za najsłabszą w całej serii, ale wciąż jest to tytuł dobry i godny uwagi. Jak czytam w niektórych recenzjach kolekcji HD, że dwójka to straszny crap, to mnie krew zalewa Edytowane 2 maja 2012 przez Roger777 Cytuj
Zwyrodnialec 1 716 Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 W pierwszej części też się dało zmieniać broń w locie pod R3. Tylko trochę to trwało, nie było tak szybkie jak w trójce. Cytuj
Gość Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 (edytowane) Za region filmowy odowiada facet który pisał, że warto dać szansę filmowi o Marianie . W sumie jemu też dam szansę, bo chyba jest kąsolomaniakiem z krwi i kości. Co do samego numeru: Znowu ciekawy Powrót do przeszłości, naprawdę nie potrzebuję czytać po raz enty teksów na temat sprzętu o którym pisało się w tym kraju przez 12 ostatnich lat. Temat numeru zapowiada się smakowicie Filmowe adaptacje pewnie znowu poprawią mi humor, do tego recka Wiedźmina 2. Edytowane 2 maja 2012 przez Gość Cytuj
Stona 569 Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 @kinematoGRAfia Ciekawy art ALE.. ALE... ALE ... JAK MOŻNA NIE WSPOMNIEĆ W TAKIM ARTYKULE O ŚCIEŻCE DŹWIĘKOWEJ? JAK!? Że każdy zna? Wiadomo! Dla mnie ogromny minus, bo jest to jedna z bardziej charakterystycznych rzeczy tej ekranizacji. No sorry, ale jedno zdanie o "soundtracku pokrytym platyną" to trochę za mało. < Na(pipi)ia piruety w rytm muzyki > 1 Cytuj
Zwyrodnialec 1 716 Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 Stona zgadza się, muza w MK miażdży (theme, Fear Factory, Orbital itd), zresztą to samo było w drugiej części, która była gniotem poza soundtrackiem. http://www.youtube.com/watch?v=nwcwjjhw0DU http://www.youtube.com/watch?v=nyxX3tNkodY Cytuj
Dud.ek 2 058 Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 Dziekuje za powrót regionu filmowego i za recenzenta który nie pisze tak ciężkim językiem jak Walkiewicz. Cytuj
darkgamer 43 Opublikowano 2 maja 2012 Opublikowano 2 maja 2012 Region filmowy + kinematoGRAfia i od razu numer zapowiada się za(pipi)iście. Zachęcony tekstem na temat filmowej adaptacji mariana,z ciekawości zobaczyłem "z czym to się je" i się nie zawiodłem. Niezdecydowanych jeszcze na kinowego Mortala,autor powinien przekonać...oczywiście zależy od tego co tam napisał. A wracając do magazynu,zapowiada się ciekawie,pocket znowu obszerny ,temat numeru interesujący,o playtestach i zapowiedziach chętnie poczytam,ale przed tym muszę nadrobić jeszcze zeszłomiesięczne zaległości. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.